Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är Photoshop på väg ner i skiten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jonas18z

Avslutat medlemskap
Med släpper här om dagen av en funktion för att byta himmel då Adobe gör det som en stor grej detta.
Men hur många som arbetar med Photoshop i yrket har frågat efter denna funktion? Såklart att folk gör det i yrket men då gör de en snygg mask och gör det manuellt utan att förlitar sig på någon automatiskt funktion.

Är man runt i olika forum är det knappast detta som användare efterfrågar.

så ska man tolka gårdagen släpp med att Photoshop mer och mer börjar gå mot totala amatörer och instagramfolk de som gillar häftiga filter istället för att göra Photoshop till ett professionellt verktyg.

Adobe har ju länge varit ute och cyklat med lightroom och lightroom classic och verkar som Adobe är ett riktigt stel och tungrott företag.

Det tror jag inte.
En funktion som säkert många vill ha för att få jobbet gjort snabbare.
Om jag förstått det rätt så blir det masker och lager med automatik.

Samtidigt har givetvis konkurrenter en kortare väg för att kopiera andras verktyg, så det är svårare att ligga i framkant.

Med släpper här om dagen av en funktion för att byta himmel då Adobe gör det som en stor grej detta.
Men hur många som arbetar med Photoshop i yrket har frågat efter denna funktion? Såklart att folk gör det i yrket men då gör de en snygg mask och gör det manuellt utan att förlitar sig på någon automatiskt funktion.

Är man runt i olika forum är det knappast detta som användare efterfrågar.

så ska man tolka gårdagen släpp med att Photoshop mer och mer börjar gå mot totala amatörer och instagramfolk de som gillar häftiga filter istället för att göra Photoshop till ett professionellt verktyg.

Adobe har ju länge varit ute och cyklat med lightroom och lightroom classic och verkar som Adobe är ett riktigt stel och tungrott företag.
Problemet började när man inte kunde äga en licens. De vill antagligen ha större kundbas och det betyder amatörer. Jag vägrar att hyra ett program. Letar nu alternativ. Har egna licenser på LR och PS i min Win7 dator men en ny Win 10 behöver köpas in.

Är ämnet så j-la viktigt att du startar två trådar med samma sak inom 4 minuter? Eller har du hittat ett fel i forumet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar