Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är mitt pris rimligt?

Produkter
(logga in för att koppla)

gunnargren

Aktiv medlem
Hej, tänkte köpa K7:an nu när det är cashback och har satt ut min K20D ca 1 år gammal + batterigrepp och två batterier till försäljning för 6000:-. Är det rimligt eller är jag för dyr? Det lär ju visa sig men kan vara intressant att höra vad ni tycker.

Hej, tänkte köpa K7:an nu när det är cashback och har satt ut min K20D ca 1 år gammal + batterigrepp och två batterier till försäljning för 6000:-. Är det rimligt eller är jag för dyr? Det lär ju visa sig men kan vara intressant att höra vad ni tycker.

Jag tror att du ligger något högt, om du har bråttom med att få kameran såld. Troligen ligger ett pris på 4500:- för hus+grepp mera rimligt om du säker ska få ditt kamerahus sålt.

Motivation: Det finns en hel del som byter till K-7 nu, kolla begagnatmarknaden där det ligger en hel del både K-20 och K-10 ute till försäljning. De som vill ha en billig digitalkamera för att börja fota med har därför en hel del objekt som är billigare att välja på.

Lycka till i vilket fall.

Jag tror att du ligger något högt, om du har bråttom med att få kameran såld. Troligen ligger ett pris på 4500:- för hus+grepp mera rimligt om du säker ska få ditt kamerahus sålt.

Motivation: Det finns en hel del som byter till K-7 nu, kolla begagnatmarknaden där det ligger en hel del både K-20 och K-10 ute till försäljning. De som vill ha en billig digitalkamera för att börja fota med har därför en hel del objekt som är billigare att välja på.

Lycka till i vilket fall.
Jag säger inte att jag inte är för dyr, men förstår inte riktigt ditt påstående att det finns många K20 ute till försäljning. Hittade en på blocket + en GX20, ingen här på fotosidan men en GX20 sen att det kanske finns en del K10 ute är en annan sak...Sen vad som är rimligt och vad man får är två helt olika saker, som sagt den som lever får se ;-)

Jag säger inte att jag inte är för dyr, men förstår inte riktigt ditt påstående att det finns många K20 ute till försäljning. Hittade en på blocket + en GX20, ingen här på fotosidan men en GX20 sen att det kanske finns en del K10 ute är en annan sak...Sen vad som är rimligt och vad man får är två helt olika saker, som sagt den som lever får se ;-)

Ja, håller med i det du säger, mitt inlägg var mera ett resultat av mina egna försäljningar ute i den bistra verkligeheten. Din K-20+grepp är ju ur filosofisk synvinkel värd precis lika mycket som när du köpte den. För den som vill ha just den kombinationen kan den mycket väl vara värd inköpspris eller mera. Tyvärr tenderar "köparen" om man nu ska generalisera, att nedvärdera alla produkter som inte är "mest nyutkomna".

Personligen hade jag inte sålt K-20+grepp för mindre än 6000:-. Samtidigt hade jag heller inte kunnat tänka mig att köpa en K-20+grepp för mera än 3500:-.(Då det nu både finns K-7 och K-x som mera attraktiva alternativ, åtminstone för mig.)

Hoppas du hittar rätt köpare.

MVH/Ryhfeed

Det finns tyvärr väldigt mycket sanning i det du skriver Torsten. Man vill gärna ha så mycket som möjligt för sina egna beg. saker men man skulle inte vilja köpa det för samma pris (oftast iaf). Tyvärr så är det ju oftast köparens marknad när det kommer till teknik.

För några dagar sen så sålde jag min 29 dagar gamla G11. 4200 kr fick jag för den, en del ville "bara" ge 3500 kr...

K20D är en fin kamera men en del människor tänker bara på vad de kan få för nytt för 6000 kr och ser inte alltid till vad det är som säljs :-(

Ändrade till 5000:- här på fotosidan, men har kvar 6000:- på blocket, men är långt från säker att jag får den såld ändå.

5000kr med batterigrepp för en person som uppgraderar från t.ex k2000, k200, k10 eller ännu äldre modeller, och som redan har objektiv, är ju det där en bra affär!
Eller ta någon som vill uppgradera både hus och objektiv, kanske med ett förstklassikt objektiv, som skiter i kit-objektiven, så borde ditt paketet vara mer intressant.

Men erbjud dig att ordna med frakten och allt det praktiska, det lönar sig... det är så trist med annonser som har chargongen "du får gärna köpa min kamera OM...."

"Jag skickar gärna grejerna till dig och självklart står jag för frakten!"

Låter inte det 100 gånger bättre?

Senast ändrad:
Nu är kameran såld för 5000:-, den som köpte kameran hade en kompis här i Umeå som kom och hämtade den så allt löste sig lätt och smidigt :).

Så nu sitter jag här med en K-7, är grymt nöjd! Måste bara köpa batterigrepp nu, har alltid haft det på K20 och K-7 känns mindre, känns nästan som en leksak utan batterigreppet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar