Annons

Är min scanner trasig??

Produkter
(logga in för att koppla)

Gullanomira

Ny medlem
Tjena på er,
har lånat en hel del gamla kort ifrån barndomen och hade tänkt scanna in dem till datorn.
Oavsett vilken upplösning jag använder att scanna in fotona på blir alla bilder så som denna.
Har ominstallerat scannern och uppdaterat drivrutiner.
Kan någon på rak arm tala om om scannern är trasig eller om det finns något mer jag kan göra!!

He da
Marie

Bilagor

• jagsmall.jpg
    jagsmall.jpg
    22.9 KB · Visningar: 187
Hej!
Ingen expert på det här mid digitalisering men när jag fick samma fenomen som du var skannern eller rättare sagt lampan dålig. Visserligen blev det temoporärt bättre efter att jag låtit göra en massa "blindskanningar" verkade som lampan blev bättre efter att ha använts ett bra tag. Detta var väldigt ovetenskapligt svarat men så var det för mig!
Mvh
Peter

Tjena,
tack för att du tog dig tid att svara.
Körde du scannern tom ett par gånger? eller hur menar du?. Om lampan är på väg att paja kanske det inte finns någon annan möjlighet än att köpa en ny!
Marie

Precis jag körde skannern säkert 40ggr och ibland blev det bättre för att sedan bli bra förutom på ett litet ställe som man då kunde undvika. Skannern hade förut stått ett bra tag så jag trodde kanske att det kommit damm eller något på lampan som gav den här effekten. Men jag köpte en ny sedan.
Mvh
Peter

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto