Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är fotografer skygga?

Produkter
(logga in för att koppla)
AFJ skrev:
Man sneglar på varandras utrustning (åtminstone gör jag det) men säger man något? Hälsar man på varandra?

Jag gjorde det inte då jag fick en känsla att min medfotografer undvek min blick och helst ville hålla sig på sin kant.
Aldrig varit med om nåt liknande.. Tvärtom däremot. Tar man fram en kamera bland folk finns alltid någon annan fotointresserad som hälsar, frågar om kameran och efter lite snack om utrustningen har man hunnit till användarnamnen här med..

För nåt år sedan träffade jag en medlem här i en lekpark dryga 20 mil härifrån. Det visade sig inte bara att båda plåtade utan vi var även från samma håla (under 10.000 inv. i hela kommunen) men har aldrig sett varann förrän där borta då den ene hade en kamera uppe. Lustigt.

Fotografer ute i rally skogen i finland så kan man nog kalla skygga, man hälsar på varandra men "thats it". Men då är ju också finnarna kända för att inte va ett så prat glatt folk ;)

Jag fotar mycket på hästtävlingar och där finns oftast både amatörer och proffs. Brukar alltid gå fram och prata och det brukar sluta med att vi står och pratar, jämför bilder, ger tips osv.

Alltid skojigt!

Kan det inte vara lite som chattklienten ICQ eller messanger, där man inte fick göra annat än att svara på alla trevliga meddelanden.

I måttlig mängd är de jättetrevliga, men precis som salt, så blir de dödligt ledsamt i för stora mängder. Kan också tänka mig att människor som nästan aldrig finner tid för sitt intresse, och kanske arbetar med människor upplever det extra viktigt att få sin kvalitetstid i frid.

Vissa människor är livsfarliga, då de inte ger en tillfälle att smita från konversationen. Nej de fortsätter med kirurgisk skicklighet att hitta nya ämnen för att pratstunden skall fortsätta. Man riktigt känner i kroppen hur årets enda möjlighet att fotografera rinner iväg, likt kvicksand mellan tårna.

När jag är på jobb och det är kollegor där brukar jag hälsa lite sådär i förbifarten om det är ont om tid eller om man har nåt att fixa innan det sätter igång men om det blir en paus eller så brukar jag småsnacka med folk, men sen är det ju inte alla som är intresserade av att prata och då får man prata med sig själv istället:)

Råkar jag istället träffa en kollega som jag känner närmare kan det hända att vi snackar så pass mycket att vi nästan begår tjänstefel, så det finns med andra ord alla typer av fotografer -liksom det finns alla typer av människor för den delen. Tror inte att fotografer är speciellt skygga.

/Daniel -som snart ska vara lite festfotograf för att glädja "svärmor"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar