Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är detta något som någon skulle använda idag?

Produkter
(logga in för att koppla)

MeraJubel

Ny medlem
Det är tråkigt när fungerande prylar ligger, dessa har legat ca 50 år. Ska de fortsätta ligga eller ska jag försöka hitta en användare, för hyllsamlare vill jag inte finna? Den som var hyllhållare av dessa, utan att vara samlare, är min far och han använde dem i alla fall till kanske 1960, de är ändå hela och i vad jag förmodar brukbart skick med rätt kameror.

Bilagor

• IMG_7720.jpg
    IMG_7720.jpg
    54.8 KB · Visningar: 76
  • IMG_7723.jpg
    IMG_7723.jpg
    74.6 KB · Visningar: 60
  • IMG_7724.jpg
    IMG_7724.jpg
    77.9 KB · Visningar: 61
Det är fina blixtar men tyvärr inget man skulle våga sätta på sin digitalkamera. Finns det ens batterier att få tag på längre? Har för mig det skulle vara 22 volt någonting. Tyvärr är det nog hos samlare de hör hemma idag. Men det kanske finns någon som vill vara retro på riktigt där ute? De som är födda efter 70 talet har väl knappast sett en magnesiumblixt brinna av i verkligheten :).

ANNONS