Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Är detta ett DG objektiv?
- Trådstartare MartinDell
- Start datum
Anddje
Aktiv medlem
ser ut att vara en: http://sigma-photo.com/lenses/lenses_all_details.asp?id=3273&navigator=3
så den borde ha antireflexbehandling om det inte är någon jättegammal version.
du kan se på bakre linselementet om den har antireflex eller inte, det blir som ett färgskimmer av antireflexbehandlingen.
du kan se på bakre linselementet om den har antireflex eller inte, det blir som ett färgskimmer av antireflexbehandlingen.
MartinDell
Medlem
men det silverfärgade runt avståndsskalan syns inte på mitt foto
Alla moderna objektiv har antireflexbehandlade baklinser. Jag tror att Martin syftar på den förbättrade antireflexbehandling som Sigma hävdar att de infört på objektiven med efternamnet DG.Anddje skrev:
Vevo
Aktiv medlem
Mitt 100-300/4 har den silverfärgade plattan på avståndsskalan men den är inte den senaste DG versionen (vad jag vet, inköpt våren 2005). Jag har då aldrig saknat en bättre antireflexbehandling än den som redan finns. Det känns lite hängsle och rem över DG.
Jag har plåtat i motljus och andra tänkbara ljusförhållanden som skulle påvisa avvikelser, och jag har aldrig fått något blänk från sensorn. Det verkar vara lite hype kring DG, men det kanske är bra eller så är det ännu ett trick att vagga oss konsumenter in i trygghet ;0))
mvh/Ove
Jag har plåtat i motljus och andra tänkbara ljusförhållanden som skulle påvisa avvikelser, och jag har aldrig fått något blänk från sensorn. Det verkar vara lite hype kring DG, men det kanske är bra eller så är det ännu ett trick att vagga oss konsumenter in i trygghet ;0))
mvh/Ove
MartinDell
Medlem
hm nej det verkar nog inte vara den senaste modellen med DG i beteckningen
såg nån diskussion här på fotosidan där det var nån som hade jämfört o sett skillnad på bilderna
mellan 100-300mm DG o icke DG
eller så är man paranoid..
.
såg nån diskussion här på fotosidan där det var nån som hade jämfört o sett skillnad på bilderna
mellan 100-300mm DG o icke DG
eller så är man paranoid..
.
lusidor
Aktiv medlem
Objektivet på bilden är nog inte ett
100-300mm
1:4 DG HSM
för jag sitter med ett sånt framför mig och hela ovanstående impressiva text står skrivet mellan fönstret med avståndsskalan och EX-emblemet.
Om det är bättre än den gamla modellen vet jag däremot inte något om.
/ Leif
----------------
Rättelse:
Mitt objektiv är till Canon och skulle därför kunna se annorlunda ut. Objektivet på Sigmas hemsida har modellbeteckningen skrivet på ett annat sätt som mer liknar bilden ovan.
Ingen hjälp från mig alltså (
100-300mm
1:4 DG HSM
för jag sitter med ett sånt framför mig och hela ovanstående impressiva text står skrivet mellan fönstret med avståndsskalan och EX-emblemet.
Om det är bättre än den gamla modellen vet jag däremot inte något om.
/ Leif
----------------
Rättelse:
Mitt objektiv är till Canon och skulle därför kunna se annorlunda ut. Objektivet på Sigmas hemsida har modellbeteckningen skrivet på ett annat sätt som mer liknar bilden ovan.
Ingen hjälp från mig alltså (
Senast ändrad: