ANNONS
Annons

Är detta den nya KonicaMinoltan???

Produkter
(logga in för att koppla)

Segeson

Aktiv medlem
Kolla in denna bilden, det saknas vissa grejer jämfört med 7D och vissa ser annorlunda ut.
Hittade den på denna sidan.
Kan det vara en 5D utan beteckning ???

Bilagor

• minolta_ny_modell.jpg
    minolta_ny_modell.jpg
    39.3 KB · Visningar: 1,114
Är int detta en av det utkast som fanns innan den slutliga spikades. Vill minnas att det cirkulerat några varianter.

Jo, troligen en "mock-up" eller en prototyp eller ett förproduktionsex eller nåt. Det är ett par små kosmetiska skillnader i knapparna (och autofokusvredet saknas helt). Det är ju dessutom bilder i en webshop som säljer 7D, finns ingen anledning att tro att bilderna skulle syfta på nåt annat...

Dimage7d skrev:
Är det inte den vridmojängen ala uråldrig elektronik som sitter uppe på kamerans högra sida vid avtryckaren?

Nej, det vredet sitter i nedre högra hörnet om man ser kameran framifrån.

Dimage7d skrev:
Är det inte den vridmojängen ala uråldrig elektronik som sitter uppe på kamerans högra sida vid avtryckaren?

Där sitter vitbalansvredet/knappen (både på de här bilderna, och på den riktiga kameran).

På dpreview hittar man ett par bra bilder på den riktiga 7D (här och här).

stäck skrev:
Där sitter vitbalansvredet/knappen (både på de här bilderna, och på den riktiga kameran).

På dpreview hittar man ett par bra bilder på den riktiga 7D (här och här).

Jo jag vet var vitbalansknappen sitter på D7D, jag har en.
Men på bilden i tråden (http://www.ctr-onlineshop.de/images/produkts/B811588.jpg) är det inte vitbalansen som sitter där, det är manuell/autofokusknappen. Vitbalansen sitter vid bildskärmen och är märkt "WB".

Zoomar man lite ser det ut som om det är AF-väljaren som sitter på WB-väljarens plats. Den saknas dessutom på framsidan.

Om man kollar i denna gamla tråd på dpreview så ser det ut som om kameran på de bilderna är samma som diskuteras här.
Alltså drar jag slutsatsen att det är D7D-mockup:en vi ser.

Nu när KM gått på Dynax-/Maxximum-/Alfa-namnen så borde ju man inte lämna ute de bitarna på en eventuell D5D-mockup.

Jag är beredd att hålla med om att det är en tidig version av 7D.
Det är för mycket likheter.

Intressant är däremot rykten jag hört angående en Dynax 5D.
Det sägs att KM kommer att presentera en 5D i samband med att dom släpper sina nya objektiv anpassade för APS-C sensorn och att den kommer att vara tillgänglig senare i höst.

Om det stämmer går ju inte att säga, men det skulle vara trevligt om det vore sant...

Det florerar drösvis med rykten om nya KM Dynax-modeller (precis som med Nikon D200), men så länge inte Konica-Minolta själva säger nåt kan man utgå från att inget stämmer. Om nåt rykte senare visar sig vara sant så är det förmodligen bara en slump, det finns så många gissningar så någon borde träffa rätt.

Hej!

Jag såg denna bilden innan och det är en 7D.
jag frågade annonsören om varför och han sa att det var denna men eftersom den är köpt i USA heter den Maxxum 7D och han ville inte konfundera folk med det.

jag köpte själv min i USA, den heter mxxum och ar samma sak...

:)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar