Annons

Är detta acceptabla märken på en ny 1.4x Extender?

Produkter
(logga in för att koppla)
Min flickvän köpte en ny dator från ett stort svenskt företag. När hon packat upp den och kopplat i den så visade det sig att den var full av word-dokument med matrecept, personliga brev och en hel del annat. Denna dator såldes alltså som ny. Min flickvän hittade dokument i datorn som visade vem som ägt den innan. Hon tog kontakt med denna kvinna och det visade sig att hon reklamerat datorn för att det var fel på on/off knappen samt glapp i kontakten.
Hon hade reklamerat datorn.
Företaget hade sedan bytt on/off knapp, (men inte åtgärdat glappet i kontakten) packat ner datorn i en ny låda, och sedan sålt den som ny, utan att kontrollera att den fungerade eller om det fanns filer i den.

Vad jag vill ha sagt med detta är att man absolut inte kan vara helt säker på att den vara man köper från ett företag verkligen är ny.
Detta gäller säkert inte bara datorer utan även optik och annat.
Man kan ju tycka att om man säljer en vara som tidigare blivit återlämnad/reklamerad av en kund så borde ju företaget i alla fall kontrollera att varan är i nyskick och felfri.

Kolla alltid noga på era prylar när ny får dem hemskickade efter köp, man vet aldrig!
 
JanOlofHärnström skrev:
Slutet gott allting gott.

Ja, en ny extender fick jag, men de ersatte aldrig för fraktkostnaden när jag skickade tillbaka den repiga. Nu var det ju inte många tior det kostade att skicka, men jag tycker att det var dålig stil av företaget att inte automatiskt ersätta för det. Särskilt då jag faktiskt påtalade i det bifogade brevet att jag ville ha ersättning för portot. Men det ignorerade de.
 
Oftast brukar man ju ringa företaget för att få en fraktlapp postad till sig då de flesta postorderföretag har avtal med posten.
 
Damocles skrev:
Oftast brukar man ju ringa företaget för att få en fraktlapp postad till sig då de flesta postorderföretag har avtal med posten.

Japp, men det gick de här inte med på, istället sa det att jag ska själv skicka in paketet. Efteråt struntade de i att ersätta för portot. Nåja, strunt samma, småbelopp.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.