Annons

Är det nåt galet med min 7D?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo nu är vi flera som inte ser några rosa färgstick:)

Dessa nymodiga plattskärmar har ju fasta pixlar så om man kör en för låg upplösning så blir bilderna konstiga. men det borde du märka på att allt känns lite oskarpt.. men man måste ju fråga:)

Jag är så nöjd att ni är flera som INTE ser stick, det känns bara så bra! För här är vi två som ser stick....:)
Men då verkar det som om det är skärmen alltså, och DET kan jag ta!

Om det är rosastick är det i nedre högra hörnet...(så är det hos mig)
Och, min upplösning är 1650x1050, och det ska det väl vara?

/maria

Jag är så nöjd att ni är flera som INTE ser stick, det känns bara så bra! För här är vi två som ser stick....:)
Men då verkar det som om det är skärmen alltså, och DET kan jag ta!

/maria

Redan från början tycker jag att det låtit som ett skärmproblem.

Hur ser det ut i samma hörn om du startar en ordbehandlare, som vanligen har helvit bakgrund?

Henrik....känns som om jag fått en julklapp...även om det nu verkar vara skärmen, så kan jag ta det....Tycker fs-forum är så läckert! Är det nåt man inte kan få svar på? :)

Hjälper det om jag fixar en skärmkalibrerare tro, det kanske är nåt galet där?

Jepp! Får göra så....Har den rekommenderade upplösningen 1680x1050, är det nåt mer jag kan göra?

Då gör jag så! Man tror ju att man har rätt saker, och färgsticket debuterade i samband med Svalbardresan, så jag trodde att nåt hände där....( Vi var inte under minus 23 en enda dag, så kameran var rätt hårt utsatt...), men då var det "bara" skärmen - och då är jag....nöjd...:)

Då gör jag så! Man tror ju att man har rätt saker, och färgsticket debuterade i samband med Svalbardresan, så jag trodde att nåt hände där....( Vi var inte under minus 23 en enda dag, så kameran var rätt hårt utsatt...), men då var det "bara" skärmen - och då är jag....nöjd...:)
Kylan som sådant minskar värmerelaterat brus i sensorn.

Senast ändrad:
Så är det nog, men jag trodde att det var ett av batterierna i batterigreppet som "skenade" av ansträngningen...och därför gav färgskiftningen....

Hm....alltså...ser det ju klarast i CS 5, och då enbart på enstaka bilder (fast mest förekommande på Svalbardbilderna) Har inte sett nåt färgstick förrän igår, när jag fotade (de bilderna jag lade ut)
Så jag ser alltså färgsticket mest i bildbehandlingsprogrammet, inte så mycket när jag kikar på bilderna sedan....

ANNONS