rille77
Aktiv medlem
Men mina inställningar eller i mitt huvud...
Har en Dell UltraSharp 2408WFP och en Huey som jag kört på den.
Ställt skärmen i fabriksinställningar och kört Hueyn.
Under färghantering i windows har jag valt profilen som Hueyn gjorde att ligga som standard på skärmen.
I photoshop så redigerar jag bilderna i Adobe RGB och sen när jag ska skriva ut så väljer jag "photoshop manage colours" och väljer skrivarprofilen Canon SP2.
Väljer att stänga av färghanteringen i skrivaren (Canon iPIXMA4300)
Har Glossy photo paper från Canon laddat och skriver ut.
Bilderna blir på tok för röda och för mycket färg.
Kan någon tala om vart det troligen brister i kedjan?
Det går ju att få bra utskrifter om jag justerar om bilden för att kompensera, men jag ka nju inte hålla på att skriva ut flera tester innan det ser bra ut, eller iaf liknar den som visas på skärmen.
Har läst runt på massor med trådar men kommer inte längre så nu ber jag om hjälp att komma i ordning.
/Rille
Har en Dell UltraSharp 2408WFP och en Huey som jag kört på den.
Ställt skärmen i fabriksinställningar och kört Hueyn.
Under färghantering i windows har jag valt profilen som Hueyn gjorde att ligga som standard på skärmen.
I photoshop så redigerar jag bilderna i Adobe RGB och sen när jag ska skriva ut så väljer jag "photoshop manage colours" och väljer skrivarprofilen Canon SP2.
Väljer att stänga av färghanteringen i skrivaren (Canon iPIXMA4300)
Har Glossy photo paper från Canon laddat och skriver ut.
Bilderna blir på tok för röda och för mycket färg.
Kan någon tala om vart det troligen brister i kedjan?
Det går ju att få bra utskrifter om jag justerar om bilden för att kompensera, men jag ka nju inte hålla på att skriva ut flera tester innan det ser bra ut, eller iaf liknar den som visas på skärmen.
Har läst runt på massor med trådar men kommer inte längre så nu ber jag om hjälp att komma i ordning.
/Rille