Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Är det här sant?
- Trådstartare RG
- Start datum
Anders Östberg
Guest
Om du menar objektivet så tror jag det finns två versioner, den ursprungliga 18-55 (för 300D) fanns bara med USM i Japan, men nu säljs version II USM i andra länder också.
Senast redigerad av en moderator:
simonbertilsson
Aktiv medlem
Chewbacca skrev:
Vilka har bara tre punkter i dagens läge???
Nikon D40, D40x och D60.
j_s
Aktiv medlem
Chewbacca skrev:
Jasså? Jaha det trodde jag verkligen inte...
Är det inte lite "dåligt" med bara tre i så nya kameror? Iaf i D60.
Tja, "dåligt" vet jag inte - det handlar ju om instegsmodeller som säljs till lågt pris. F.ö. har även Olympus 3 fokuspunkter i E-420 och E-520.
ErlandH
Aktiv medlem
Vad jag förstår har varken 18-55 II eller 18-55 IS någon USM, utan vanlig micromotor.Anders Östberg skrev:
Om du menar objektivet så tror jag det finns två versioner, den ursprungliga 18-55 (för 300D) fanns bara med USM i Japan, men nu säljs version II USM i andra länder också.
avsl081112
Avslutat medlemskap
Robin Gyllander skrev:
Har digital foto för alla fått en usm version av 18-55? Eller är de lika inkompetenta som vanligt?
Tidningen DigitalFoto för alla är ju sällan på banan, och min enkla - fast kanske hårda - rekomendation är att läsa en annan tidning. Håller med om att texten var underlig och att man verkligen börjar undra vad det recenserat för grejer.
Olle
Aktiv medlem
http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/ef/ef-s.htmlErlandH skrev:
Vad jag förstår har varken 18-55 II eller 18-55 IS någon USM, utan vanlig micromotor.
Anders Östberg
Guest
Jag har inte läst den där testen så jag vet inte vad dom hade för grejer. Jag är heller ingen expert på vilken eller vilka 18-55r som finns i Sverige, bara att det enligt Canon finns två versioner. Så... jag kan inte säga om dom har rätt eller fel i just den texten.
RG
Avslutat medlemskap
Re: Re: Är det här sant?
Gillar den eftersom den är lättsmält. Läser kamera och bild också.
imperator skrev:
Tidningen DigitalFoto för alla är ju sällan på banan, och min enkla - fast kanske hårda - rekomendation är att läsa en annan tidning. Håller med om att texten var underlig och att man verkligen börjar undra vad det recenserat för grejer.
Gillar den eftersom den är lättsmält. Läser kamera och bild också.
danielselander
Aktiv medlem
Jag antar att de menar att autofokussensorn använder ultraljudsvågor för att mäta avståndet till objektet man vill ha skarpt, inte att motorn som ställer in objektivet är av USM-typ.
Anders Östberg
Guest
Vilken kamera är det dom testat här egentligen?
danielselander
Aktiv medlem
Antar att det är 1000D eftersom den har 7 autofokuspunkter.
Eeros
Aktiv medlem
Robin Gyllander skrev:
Har digital foto för alla fått en usm version av 18-55? Eller är de lika inkompetenta som vanligt?
Gäller texten verkligen ett objektiv? :O
RG
Avslutat medlemskap
Re: Re: Är det här sant?
Men de brukar tro att instegs dslr och kitgluggen sitter ihop;P
Eeros skrev:
Gäller texten verkligen ett objektiv? :O
apersson850
Aktiv medlem
Vilket på sätt och vis är ännu värre. Sånt har vi väl inte sett sen en del Polaroidkameror för många år sedan?danielselander skrev:Jag antar att de menar att autofokussensorn använder ultraljudsvågor för att mäta avståndet till objektet man vill ha skarpt, inte att motorn som ställer in objektivet är av USM-typ.
Nådens år 1991 köpte jag en EOS 10. Den hade tre autofokuspunkter. På den tiden var det inte dåligt.
Eeros
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Är det här sant?
Jomen... alltså, nu är det så att jag inte fattar ett smack om varför ni dillar om objektiv. Vad är det jag inte har förstått?
Det vill säga, texten verkar enligt mig handla om en kamera och dennes autofokus (som fungerar med ultaljud i stället för med infrarött). Jag kan inte se varifrån kopplingen till ett objektiv kommer. Upplys mig!
Robin Gyllander skrev:
Jomen... alltså, nu är det så att jag inte fattar ett smack om varför ni dillar om objektiv. Vad är det jag inte har förstått?
Det vill säga, texten verkar enligt mig handla om en kamera och dennes autofokus (som fungerar med ultaljud i stället för med infrarött). Jag kan inte se varifrån kopplingen till ett objektiv kommer. Upplys mig!