Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är det dumt att slå till på en dynax 5d nu?

Produkter
(logga in för att koppla)
[OT]
KM:en är snyggare, det skiljer lite i hur zoom- och fokuseringsreglagen är utformade.

Det har pågått en viss diskution om hurvida Tamron-varianten är fullt D-kompatibel. Jag vet fortfarande in hur det står i den frågan, jag tror inte det ska vara ett skäl till att välja den framför tamronen om man inte kommer att plåta mycket med blixt och ADI.

Kolla på dyxums optiksida de finns som nr 2 och 3 på den sidan, klicka på de små bilderna så får du en skaplig uppfattning om vad som skiljer dem åt, förutom priset osv.

Det sägs ju att de tillverkas på samma produktionslinor så det lär inte skilja så mycket på dem ;)

Så där nu är man ägare av en 5D.
Beställde från topvision.lu i ondags em, nu på fre fm så fick jag kameran! Är imponerad hur fort det kan gå ibland.

matnyttige skrev:
Varför lägger då Minolta/Konica ner tillverkningen?
För att det behövs mycket utvecklingspengar för att hålla en DSLR-produktlinje igång. Och just pengar är inget KM har mycket av eftersom de ruinerade sig på projekt som Vectis och utvecklingen av Dynax 7 som aldrig bar sig. Samtidigt lade de länge ner pengar på att utveckla dyr proffsoptik som inte heller kan ha gett några vinster, med tanke på deras position på marknaden. DSLR-satsningen var helrätt och KM fick sälja mycket, men det var helt enkelt alldeles för sent. Hade Dynax 7 fått en CCD i sig redan från början hade det säkert sett annorlunda ut idag, men nu blev det ju inte riktigt så...

Men då gick det väl inte så väldigt bra?

(Tycker det är riktigt synd att KonicaMinolta lägger ner, men det ser ut som om endast Nikon o Canon kommer överleva på sikt när det gäller mer avancerade DSLR-kameror)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar