Annons

Är det bara jag som har problem att ladda upp bild?

Produkter
(logga in för att koppla)

funlight

Avslutat medlemskap
Har Testat att ladda upp en bild 10 ggr det funkar som vanlig inga fel meddelande eller så men man kan endå inte se bilden?
 
Jag antar att du menar i forumet?

Ja, det verkar vara något knas. För vissa verkar det fungera, men inte för andra.
För mig fungerar det inte med Opera åtminstone. Jag har inte brytt mig om att undersöka saken vidare för jag har bara dumpat upp det jag vill visa på min domän istället.
 
Jag antar att du menar i forumet?

Ja, det verkar vara något knas. För vissa verkar det fungera, men inte för andra.
För mig fungerar det inte med Opera åtminstone. Jag har inte brytt mig om att undersöka saken vidare för jag har bara dumpat upp det jag vill visa på min domän istället.

Japps jag menar i forumet! Jag har testat hur många gånger som helst men det verkar inte bara vara jag! Titeln syns men ingen bild
 
Jag tror han menar att ladda upp bild till sina album här på FS. Jag har samma problem, allt går som det ska men det visas ingen bild.
 
Då är det nån vajsing antar jag... för jag har problem med att ladda upp en ny version på en av mina bilder. Den syns inte alls....
 
Ja, jag prövade nu och det verkar som om bilduppladdning till profilen/album såväl som till forumet lider av problem.
 
Kan inte heller ladda upp bilder från datorn. Det verkar som om den tilldelas ett filnamn och allt på servern, men själva bilden kommer inte upp

:-(
 
Då är det inte bara jag som har problem, försökte byta version men den nya syns inte. Då behöver man inte fundera på det längre.
 
Det är totalt kaos. Bara enstaka personer verkar kunna ladda upp bilder. Och en medlem som gjort multiuppladdning på 50-100 bilder eller vad det är. Annars ingenting som fungerat i uppladdning på hela eftermiddagen, kvällen. What gives?
 
Bilduppladdning funkar inte

Kan inte heller ladda upp bilder från datorn. Det verkar som om den tilldelas ett filnamn och allt på servern, men själva bilden kommer inte upp
:-(
Samma sak för mig. Bilden syns inte alls. Första gången för mig när det har varit något problem i FS. Jag har provat ladda bilden både med Firefox och IE9 utan resultat
 
Varför skall det alltid hända sånt här på helgerna...

Det vart fullt på disken tyvärr, och maskinen larmade inte på rätt sätt. Nu skall det vara igång igen.
 
Det fungerar fortfarande inte i forumet.
Om jag försöker ladda upp dyker det upp en fil i uppladdningsfönstret. Tar jag förhandsgranska så syns ingen bild. Öppnar jag sedan uppladdningsrutan och väljer ta bort spottar mjukvaran tillbaka:

Fatal error: Call to a member function getClassName() on a non-object in /local1/fs1/fotosidan/cvs/communitylib/entity/queuedfiletransfer.php on line 99

Finns även en tråd där en medlem klagar på något liknande problem:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=129419&page=2

Sedan har jag märkt att i Fritt forum så går det inte att se uppladdade bilder i tråden. Klickar man på gemet som visar alla bifogade filer i tråden och försöker öppna en därifrån får man meddelande om att rättigheterna inte räcker för att visa filerna.
 
Sedan har jag märkt att i Fritt forum så går det inte att se uppladdade bilder i tråden. Klickar man på gemet som visar alla bifogade filer i tråden och försöker öppna en därifrån får man meddelande om att rättigheterna inte räcker för att visa filerna.

Korrigering!
Man hamnar i ett nytt fönster där man är utloggad (meddelandet är om antingen inte inloggad eller fel rättigheter) och länken för att logga in inte fungerar.
I övrigt är man fortfarande inloggad i forumet så det är alltså inte så att man loggas ut.
 
Vi är förhandsgranska/fritt forum-felet på spåret, men hinner kanske inte fixa till idag.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.