Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Är denna softbox bra?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kom fram till ungefär samma slutsatser som ovan: ingen sådär jätteförbättring om man inte står väldigt nära modellen.

Man klarar sig faktiskt bättre genom att använda en reflexskärm.

Jag är mycket nöjd med min. Storleken på blixtytan ökar avsevärt och ljuskällan kommer närmare motivet.

Jag använder min mestadels för porträtt utomhus och party bilder.

Niklas-- Har du några exempel på hur dina partybilder ser ut med denna box? Det hade varit intressant att en jämförelse med en sto-fen omnibounce som i stort är standard i portabla bouncers.

Jag funderar själv på att köpa en Photoflex XTC II till min Canon 550ex-blixt för att förbättra mina utebilder på klubbar och liknande. Har bara sett positiva recensioner än.

http://www.photoflex.com/photoflex/index.html

Mats Björnström skrev:
Niklas-- Har du några exempel på hur dina partybilder ser ut med denna box? Det hade varit intressant att en jämförelse med en sto-fen omnibounce som i stort är standard i portabla bouncers.

Jag funderar själv på att köpa en Photoflex XTC II till min Canon 550ex-blixt för att förbättra mina utebilder på klubbar och liknande. Har bara sett positiva recensioner än.

http://www.photoflex.com/photoflex/index.html

Jag har inga riktigt bra exempel, att lägga ut här, skickar en länk till dig från en fest där jag hade den...

Det går ju inte riktigt att jämföra med omnibounce, den bygger ju på att lite av blixtljuset går framåt när man studsar blixten i taket eller liknande. En softbox av denna typ ger ju ett softat riktat ljus rakt på, utan att studsa i taket.

Jag har motsvarande modell som är öppen framtill, du får lite mer ljus då.
Har använt den vid utomhusfotografering och är mycket nöjd med resultatet.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar