Annons

Är Aftonbladets bild manipulerad?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

På Aftonbladets nätupplaga finns idag en bild från oroligheterna i Egypten, vilken i mina ögon ser misstänkt manipulerad ut (mannen närmast kameran i högerbilden ser inklippt ut). Eller är det jag som ser fel? Är det annars inte kutym att skriva ut när en bild är manipulerad, t ex "bilden är ett montage"?

Mvh

/ Travis Bickle
 
Hej!

På Aftonbladets nätupplaga finns idag en bild från oroligheterna i Egypten, vilken i mina ögon ser misstänkt manipulerad ut (mannen närmast kameran i högerbilden ser inklippt ut). Eller är det jag som ser fel? Är det annars inte kutym att skriva ut när en bild är manipulerad, t ex "bilden är ett montage"?

Mvh

/ Travis Bickle

Finns inga tecken på att den är inkopierad. Varför skulle man? Det finns massor av mer dramatiska motiv än detta om man vill dramatisera.
 
Hej!

På Aftonbladets nätupplaga finns idag en bild från oroligheterna i Egypten, vilken i mina ögon ser misstänkt manipulerad ut (mannen närmast kameran i högerbilden ser inklippt ut). Eller är det jag som ser fel? Är det annars inte kutym att skriva ut när en bild är manipulerad, t ex "bilden är ett montage"?

Mvh

/ Travis Bickle

Om en bild är ett montage ska man skriva det. Den högra bilden är inte ett montage.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.