ANNONS
Annons

Är 400D verkligen värd pengarna?

Produkter
(logga in för att koppla)
400d blir 30D

Tack för alla tips, de har varit hjälpsamma men förändringens vindar blåser tydligen hårt. Någomn rekommenderade tidigt i tråden att köpa en 20D el 30 D. Efter att väntat länge på 400D.n ska komma i lager så har jag klämt på den senare av dem, trots bistande budget, med resultatet att jag nu köper en sådan.

Fick visserligen sälja av min analoga kamera för att få råd men jag hoppas det är värt det. Får in pengarna på fredag sedan handlara jag...

Eller tycker ni jag ska vänta till 40D kommer (OBS föröker skoja) :)

Jag hoppas du blir lika nöjd som jag har blivit med min 400d :) Det tar lite tid att lära sig den men roligt är det att fota med den, nu gäller det bara aför fotografen att bli lite skickligare;-)

//Håkan

det jag tycker är dåligt med 400d är att den fortfarande kör på DIGICII, vilket påvisar att den bör ha ungefär samma brusnivå vid samma ISO som 350d

det är faktiskt dåligt av Canon att inte använda den nya DIGICIII processorn även i 400d. för dom satte den ju i de nya ixus och powershot modellerna

men det är ju bara mina fem öre i ämnet.

draca skrev:
det jag tycker är dåligt med 400d är att den fortfarande kör på DIGICII, vilket påvisar att den bör ha ungefär samma brusnivå vid samma ISO som 350d

det är faktiskt dåligt av Canon att inte använda den nya DIGICIII processorn även i 400d. för dom satte den ju i de nya ixus och powershot modellerna

men det är ju bara mina fem öre i ämnet.

Om du läst min Photokina-artikel så hade du förstått varför. DigicIII-processorn tillför bara face detection och ISO1600-läge, inget mer. Därför sitter den inte i Canons DSLR-modeller. Canon har fortfarande lägst brus.

enligt canon själva ska DigicIII hjälpa till mycket i brusreducering också..

men som jag sade, varför kunde dom inte satt in den i de nya DSLR kamerorna för? nytt e nytt liksom, digicIII lär ju knappast vara sämre om vi säger så.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar