Annons

Äntligen Nikon-ägare!

Produkter
(logga in för att koppla)
emilliden skrev:
Bra tips! Jag ogillar iofs manualer men jag kan ju ha den som reselektyr... ;)

För övrigt måste jag säga att det är en ganska trist historia till manual. Full med enkla "tips" som "rikta kameran mot det du vill fotografera, tryck ned knappen halvvägs...."
Jo, de första kapitlena kan man ju fimpa. Men det finns mycket gott som man lätt missar om man inte åtminstone en gång ögnar igenom manualen. Exempelvis hur auto-ISO funkar. En av de mest användbara och trevliga funktionerna som finns:)

Makten skrev:
Jo, de första kapitlena kan man ju fimpa. Men det finns mycket gott som man lätt missar om man inte åtminstone en gång ögnar igenom manualen. Exempelvis hur auto-ISO funkar. En av de mest användbara och trevliga funktionerna som finns:)

Lustig, precis det som jag satt och tänkte att jag måste läsa in på...

emilliden skrev:
Blåspip var ett bra tips! Ska försöka hitta en sådan. Är det närmsta fotohandel som gäller eller vad har du för tips?
Ska blåsa den här kameran fri från varendase dammkorn!!!

Lätt förblindad av avundsjuka över det kommande äventyret vill jag bara tipsa om en "blåspip": Kolla på närmaste apotek! Där säljer man mkt lämpliga gummiblåsor för bl.a. öronsköljning!

Trevlig resa!

Lår mig bara citera en flygrädd moster:
"Be dom nu att flyga lågt och sakta, i stället för så där högt och fort" ;O)

/prylnissen

prylnissen skrev:
Lätt förblindad av avundsjuka över det kommande äventyret vill jag bara tipsa om en "blåspip": Kolla på närmaste apotek! Där säljer man mkt lämpliga gummiblåsor för bl.a. öronsköljning!

Trevlig resa!

Lår mig bara citera en flygrädd moster:
"Be dom nu att flyga lågt och sakta, i stället för så där högt och fort" ;O)

/prylnissen

Hej och tack för tipset!
Fick tipset tidigare här i tråden och ska ner till apoteket på luncehn för att inhandla blåsen. Mkt bra tips för örvrigt!
Och jag tar med mig din mosters kloka råd men delar nog inte med mig av det med kaptenen...

/Emil, take-off om 10h, fortfarande inget packat...

De där apoteks-bälgarna är faktiskt inte i närheten av lika bra som en gjord för foto. Pipen är helt enkelt för grov, så det blir ingen vidare sprutt på luften. Dessutom är det rätt svårt att sikta eftersom den ändrar form helt när man trycker på den, vilket kan resultera i att man kommer åt sensorn om man behöver vara nära.
Det är värt 100:- för en riktig bälg, och en sån har man nytta av många många gånger.

Japp - då var mina fotogrejor beställda.
Tidig jul :)

D200 + glugg 18-70
Batterigrepp D200
Blixt SB-800
Extra batterier
Flash 2GB Extreme III
Sekonia 358 Flashmaster

ELI RX300 paket
ELI 100x100 softbox
Stativ - paraplypaket
ELI Skyport radiosynk

Cubelite 200 x 200 x210
Bakgrunder mm mm.

Å hur kul blir inte detta då :)

Nä,nu får ni sluta.
Man blir ju alldeles avundsjuk på alla roliga prylar ni skaffar er,och jag och min sambo som inte ska köpa julklappar till varandra i år.Ja ja,
får väl fortsätta o försöka spara.

kiwawa skrev:
Nä,nu får ni sluta.
Man blir ju alldeles avundsjuk på alla roliga prylar ni skaffar er,och jag och min sambo som inte ska köpa julklappar till varandra i år.Ja ja,
får väl fortsätta o försöka spara.

Janne! Chilla polarn ;) jag har sparat i över ett år nu, och nu väntar jag på min D200 :D som kommer till dörren den 22a dec! en perfekt julklapp med andra ord ;D. Så börja spara nu :)

Och Emil! Nikon för evigt! <3<3 ;)

Julafton är nu på måndag :) Då skall det hämtas.
På Scandinavianphoto. Med paketrabatten de ger så skiljer det inte mycket från näthandeln, om man nu inte beger sig österut vill säga.
Men jag föredara att handla i en butik för att få bra support och närhet.

Idag fick vi tillökning i familjen - av en D40.

Håller på och tar en massa testkort, läser manualen, tittar och klämmer.
Dryga 100 kort tagna redan...

God Jul & Gott Nytt År !

Mats

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar