Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äntligen ett fågeltele för Pentaxianer!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Har du ingen koll på fotoindustrin alls? Det vet väl "alla", att Pentax INTE har någon FF-kamera (nu). Google is your friend.

Pentax har ju bara Q (1/1.7" sensor), K (nu=APS-sensor), och 645 (mellanformat 44*33 mm sensor).

Dom som vill ha koll på Pentax K-fattningen kan kolla här:
http://mosphotos.com/PentaxLensesExplained.html

(Forumvärdar utan koll på ämnet. Suck! Ännu ett skäl att inte förlänga Plusmedlemskapet på Fotosidan.)

Du missade nog en liten smiley (och kanske skulle fundera på attityden) ;)

Som forumvärd förväntas jag inte ha någon som helst koll på fotoindustrin, men har det ändå i viss mån. Jag VET att Pentax för närvarande inte har någon FF-kamera, och jag förringar dem inte på något sett för det - förstår inte varför det hela tiden ska tas personligt när man skriver något som kan uppfattas som negativt om ett kameramärke ...

Jag lägger in ögat oxå, när man ser i 100% så blir det lite så där. Ser ut som ögonbryn och rynkorna under ögat ligger i skärpan. Men att ta på full öppning på det avståndet är knepigt.

Bilagor

• Öga 560 5,6 0900.jpg
    Öga 560 5,6 0900.jpg
    175.1 KB · Visningar: 47
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar