Annons

Äntligen blev det 350D kittet

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
så där då
nu sitter jag här men min 350D o kittobjektivet
det tog 2dagar från Luxenburg hem till mig

betalade exakt 7016:50 inkl frakt o transportförsäkring
jag kunde få den 110:- billigare men jag valde att betala vid leverans
billigare än så blir det svårt att hitta tror jag
men det va snålt av Canon att inte skicka med minne så kan kunde komma igång direkt
nu ska jag åka o köpa väska o 1GB kort
 
Harry_ skrev:

men det va snålt av Canon att inte skicka med minne så kan kunde komma igång direkt
nu ska jag åka o köpa väska o 1GB kort

Det är skillnad på kameror och kameror... till kompaktkameror lev ofta ett litet minna på 32MB eller kanske 64MB, men till canons system kameror görs det inte alls, lika glad är jag för det... vill inte ha massa 32MB kort drällandes överallt.... minsta jag kan tänka mig är 512 MB och det skickas inte med.
 
ja, fram till sista dec gäller denna kampanj.
jag har fick mitt kort för några veckor sedan.. kommer i ett brev från holland
 
gick du till den andra sidan också? man ska regga sig och sedan följa en länk till en andra sida har jag för mig... ev skicka in sträckkoderna.. elelr det kanske ebart var för objektiven... jag köpte lite onjektiv samtidigt..
 
Kalle_B skrev:
gick du till den andra sidan också? man ska regga sig och sedan följa en länk till en andra sida har jag för mig... ev skicka in sträckkoderna.. elelr det kanske ebart var för objektiven... jag köpte lite onjektiv samtidigt..

nope
skulle bara knappa koden på förpackningen

sen fick jag med massa presentcheckar om jag ville köpa tillbehör
 
ahh ok... då får du en bekräftelse snart då i mailen..

Grattis till en mkt fin kamera, själv har jag redan knäppt några tusen med 350:n... :)
 
Kalle_B skrev:
ahh ok... då får du en bekräftelse snart då i mailen..

Grattis till en mkt fin kamera, själv har jag redan knäppt några tusen med 350:n... :)

japp den kom oxå


ska man köpa Sandisk Ultra II 1Gb eller
Extream III 1Gb
skiljer 250:-
 
extream

Du ska ha det snabbaste kortet du kan skaffa, annars hinner inte kortet spara vis den snabba seribildtagningen... det blir bara pannkaka
 
Jag kör ultra II och med jpg och seriebildstagning så kan man ta mellan 70-80 bilder i rad innan den saktar in så det det känns lite overkill att ha extreme kort.
 
Kör också med Ultra II 1Gb, räcker gott och väl.

Aldrig känt att det sackar pga av kortet och de extra sekunderna man ev får vänta när man tankar över korten till burken kan jag leva med ;-)

Har fattat det som att Extreme III möjligtvis kan vara bra vid utomhusfotografering på vintern pga god funktion vid låga temperaturer. Rätta mig gärna om jag har fel.
 
jag köpte extream 1gb 1095:- och Hoya UV-till objektivet 250:-

dum fråga men hur använder man skärmen som sökare?

har bara tysk manual
 
På en 350D (eller på andra digitala spegelreflexer heller för den delen) kan man inte använda skärmen som sökare.
Det finns högvis med trådar om detta i forumen här på fotosidan.
 
Harry_ skrev:
jag köpte extream 1gb 1095:- och Hoya UV-till objektivet 250:-

dum fråga men hur använder man skärmen som sökare?

har bara tysk manual

Var köper ni era kameror egentligen?? Såg en annan som köpt en 350D som hade spanks, fransk, tysk manual...

Jag fick alla nordiska länders manualer...

Ang sökaren, helt riktigt, på system kameror kan man inte använda skärmen som sökare.
 
Kalle_B skrev:
Var köper ni era kameror egentligen?? Såg en annan som köpt en 350D som hade spanks, fransk, tysk manual...

Jag fick alla nordiska länders manualer...

Ang sökaren, helt riktigt, på system kameror kan man inte använda skärmen som sökare.

köper från utlandet
betala 7016:- så det va ju bra pris

så mkt vet man om system kameror
gick över från engångskamera direkt till system kamera

du kanske vill sälja svenska manualen ;)
 
. låter inte så lockande... och dom andra manualerna har jag slängt.. men ett tips är att fråga om du kan få köpa den Norska/danska/engelska manualen.... följer med alla som säljs i sverige...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.