Duchess
Medlem
Jag är alldeles nybörjare på digital systemkamera. Tycker inte det räcker med vanlig digitalkamera längre. Jag fotar en hel del i mitt jobb, då det blir naturbilder, interiör- och exteriör bilder, evenemangsbilder, en del poträtt. Hemma blir det mest på dom små barnen, men kameran ligger alltid i väskan så det händer att jag stannar på vägen och tar på någon snygg vy eller ett litet lamm i en hage o s v.
Jag vill ha en kamera som tar nästan exakt när jag trycker av utan fördröjning, jag är inte alldeles stadig på handen så stabilisator kan kanske vara något för mig, eller är det bara försäljningsknep? Kanske under 10 000 kr men inte avgörande.
Mer än dessas krav har jag inte för jag vet inte vilka krav man ska ställa!
Vad ska jag mer tänka på?
Sony EOS 400, Sony 100 eller Nikon D80 har jag läst lite om men blir inte klokare för det!
Vissa säger att det är som att välja bil vissa väljer volvo och vissa saab!
Snälla kan någon råda mig lite?
Jag vill ha en kamera som tar nästan exakt när jag trycker av utan fördröjning, jag är inte alldeles stadig på handen så stabilisator kan kanske vara något för mig, eller är det bara försäljningsknep? Kanske under 10 000 kr men inte avgörande.
Mer än dessas krav har jag inte för jag vet inte vilka krav man ska ställa!
Vad ska jag mer tänka på?
Sony EOS 400, Sony 100 eller Nikon D80 har jag läst lite om men blir inte klokare för det!
Vissa säger att det är som att välja bil vissa väljer volvo och vissa saab!
Snälla kan någon råda mig lite?