Annons

Ändra tiden på timer, EOS 650D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snapphane

Aktiv medlem
Hej, dags för första frågan för mig i detta forum. Tog en julbild här igår och använde självutlösare så att jag med fick synas på bilden. Men kunde inte hitta ett sätt att ändra till mer än 2 sekunder. Kollade i manualen nu med och det verkar inte gå alls. Eller?

Lösningen nu var att använda den timern som är för kontinuerlig tagning, som är på 10 sekunder, med nackdelen då att man får en extra bild. Inte hela världen men det känns som att det borde gå att styra tiden. Tror det gick på min EOS 1100D.

Tack på förhand!

Jag har visserligen ingen 650D, men väl en 550D, så tekniken borde ju vara densamma. Hur som helst, för att få 10 sekunders självutlösare ställer jag den på fjärrutlösarfunktionen. När det inte sitter någon fjärrutlösare ikopplad så blir det då automatiskt 10 sekunders fördröjning. Hoppas att det fungerar för dig med!

Ja det funkar nog det med. Annars kan jag nog med fjärrutlösa med bloggen blixten, även när den är monterad. Finns gott om work arounds verkar det som :)

Det är ett problem med 10 sekunders fördröjningen (i alla fall på 350D), den ställer in skärpan när man trycker in utlösaren, trots att bilden tas 10 sekunder senare. Du får kanske ställa in objektivet på M och skärpan manuellt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar