Annons

Ändra ljudet på en video i FCP

Produkter
(logga in för att koppla)

Seldén/N

Aktiv medlem
Jag har filmat med min D3s med en extern mic och en mixer, och tydligen var mixern trasig (vilket jag inte märkte först), så det blev bara ljud i en kanal. Hur ändrar man ett separat ljudspår i ett tillagt videoklipp så det är mono i bägge kanalerna istället i Final Cut Pro X? Problemet är att när jag sedan importerar den färdiga filmen (.mov) till ProShow Producer, så låter ljudet gurglande.
Allt som är inspelat i stereo med den externa mikrofonen (utan mixer) låter perfekt, så det är bara några klipp som behöver rättas till vad beträffar ljudet.

Tacksam för svar

/Annette

Inte helt säker på om jag förstår dig---?

Du har alltså bara ett ljudspår, i mono?

Om du kopierar det, och lägger det på ljudspår 2, så har du 2 ljudspår men egentligen ingen steroeeffekt.
Gjorde själv så igår på jag filmat en intervjuv där ett hedsaet var på spår 1 och kameramicken tog upp runt-omkring-ljud.
Headsetet flippa ur och jag gjorde då dubbla ljudspår av kameramickens ljud å på så sätt rädda situationen något.

jag klipper å andra sidan på FCP 7..

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto