Annons

Ändra antalet bilder i en burst, D80

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej! Min D80 tar bara 2 bilder per burst, vilket kräver att man måste trycka på avtryckaren flera gånger i en följd om man vill ta många bilder snabbt..

Hur kan jag ställa in att den tar typ 5 bilder varje gång jag håller ner knappen i stllet för 2 ?

Jag har tappat bort instruktionsboken.. Hur kan jag skaffa en ny?
 
Hej!
Jag tror du har den interna brusreduceringen på i kameran!
Stäng av den och prova igen!
 
Googlade lite o hittade denna på engelska. Går tyvärr inte att att skriva ut. Hoppas den hjälper.
Svensk manual måste man nog köpa hos en fotohandlare.
/Lars
 
Jag tror inte de var det. Provade med negativt ressultat. Vad skulle brusreducering ha med burst att göra igentligen?

Kameran måste jobba så mycket med varje bild så den klarar bara av 2 bilder åt gången, skulle jag gissa på iaf. Om den bara sparar ner bilden på kortet direkt utan åtgärder går det fortare..
 
menar du att när du håller ner avtryckaren med continuous läget i att den bara tar 2 bilder och sedan stannar den? Låter konstigt, D80 klarar ju av 3b/s i ungefär 7raw om ja inte minns fel? och om du fotar Jpeg så är det ju betydligt fler... har du prövat fabriksåterställa den?
 
tro det eller ej men jag har faktiskt lyckats få 4 b/s med D80:in, utan battgr tom. det hände bara en gång men vet att jag har bilderna sparade nånstans, ska försöka hitta dom.

//jonas
 
testade nu och jag lyckades ta 4bps igen. satte på iso100, MF, 1/4000 brusreducering av och serietagning. testa själva.

ursprungsfrågan: kolla att du inte har Bracketting på.

//jonas
 
jag vet inte hur d80 är men D300 är så att om man aktiverar brusreducering vid höga iso så sjunker antalet bilder som rymms i bufferten samma om man aktiverar brusreducering vid långa exponerings tider och även om man aktiverar d lightning med allt aktiverat står det 5 bilder med allt avstängt 47 det är förmodligen liknande med D80
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.