Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Äldre objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

mrkvick

Aktiv medlem
Hej!

Nu har jag snubblat på en uppsjö av äldre canon kameror med objektiv!
(A1 och AE1) objektiven är 4st mindre fasta kommer inte ihåg alla(men ett 24 o ett 50 vet jag det var), sen ett 135 och ett 400!

Går dom överhuvudtaget att göra ren?
Kan man ha dom på digitalkameror? (med nått eller fungerar det inte alls?)

Hittade nämligen en blixt (speedlight 199A), Så jag tänkte jag testar.... den fungerade på min 550D
Underbart!! (säkert över 20år gammal)

Eller ska man göra ren alla kameror o börja fota film? det låter dyrt....

det finns adaptrar för fd-fattningen så det passar ef. då är det bara att köra manuellt. att köra film är dock inte alls en dålig idé heller

Menar du det?
Har inte hittat nått iallafall!

Skulle varit hur skoj som helst om så är fallet!

Är imponerad än av att en 34år gammal blixt fungerar till min nya kamera... gösses....

http://www.adorama.com/CZFDEOSA.html

här är en som hoppade fram med google, det finns flera och av olika kvalitet skulle jag tro om man googlar lite runt.

men kom ihåg att kvalitén på bilden påverkas. gör lite research i ämnet, det finns rätt mycket skrivet om det på nätet.

Men vad jag e lite korkad!!!

Sökte nu o hittade faktiskt lite oxå... vetetusan vad jag sökt på innan!!

Hittade på kaffebrus.se oxå
ska kolla lite vad dom säger!

Det är så pass många o bra objektiv (8st) så jag tycker iallafall det kan vara värt ett försök iallafall!
tror inte jag kommer använda dom så mycket, men kan vara kul att experimentera lite o se
vad som händer!

Tack så mycket för infon!

Men vad jag e lite korkad!!!

Sökte nu o hittade faktiskt lite oxå... vetetusan vad jag sökt på innan!!

Hittade på kaffebrus.se oxå
ska kolla lite vad dom säger!

Det är så pass många o bra objektiv (8st) så jag tycker iallafall det kan vara värt ett försök iallafall!
tror inte jag kommer använda dom så mycket, men kan vara kul att experimentera lite o se
vad som händer!

Tack så mycket för infon!

det är absolut värt försöket, kostar inte mycket ifall man inte ska tag på adaptern canon själv tillverkade på typ 90 talet. går begagnat på runt 5000-6000sek har jag för mej.

ANNONS