Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sony W300 nya kompaktkungen!

Produkter
(logga in för att koppla)
1 + 1 = 3

Nikons nya Coolpix 6000 blir nu mycket intressant om vi tar Sonys och Nikons samarbete i beaktande!

Å andra sidan så gör väl fotolabbet det åt en, jag menar 14mpix på en 10x15cm kopia, borde inte synas nåt brus hur man än vänder o vrider på den.( kanske även på IS0 3200)

OP är en förkortning av Original Poster, dvs trådskaparen.

Således, klicka på trådskaparens första länk så kommer du till en en mycket erfaren professionell fotograf som har använt denna Sony DSC-W300. Han heter Michael Reichmann, och är en av de absolut mest ansedda i världen när det gäller att utvärdera fotoutrustningar. Han skriver som det är, vet vad han talar om och är okorrumperad (till skillnad från flertalet testsajter på nätet). Han driver den mycket respekterade sajten "Luminous Landscape, som innehåller en myckenhet av intressant information.

Reichman är mycket överraskad av W300. En ulv i fårakläder, skriver han.

Han har också använt bl.a. Samsung NV24HD, Canon G9, Sigma DP1 och Ricoh GX100. Sammanfattningsvis skriver han att Sony W300 "simply trounches all those".

trounche something = beat the s--t out of something :)

Med tanke på den bildkvalitet W300 är kapabel att åstadkomma, så måste man säga att den är åsatt ett förvånansvärt lågt försäljningspris.

Senast ändrad:
Sony W300

Spännande läsning han tycker samma som jag om G9:s för tunga kropp.Man letar efter den lätta kompakten.som är lite extra.Jag väntar även på att Sony skall svara på Canon och panasonics värstingskompakter.Men den blir väl tung den med.Snälla tillverkare peta in en större sensor.

Nån som vet om Sony W150/170 har liknande bildkvalitet, dom har ju ett lite bättre zoomområde?
Jag menar att mots. 35mm och 105mm är på gränsen för mig.

Antagligen inte eftersom de har väldigt mycket mindre sensor och större omfång.

Men jag har ingen aning egentligen :p

14,7 MP Pixelkungen

Panasonic har tydligen kommit med en ny värsting i kompaktsegmentet 14,7 Mp.är det någon som sett eller vet något mer.

921600 pixlar

Kan det vara första kompakten där 3,5 tums skärmen har 921600 pixlar Sony Cybershot dsc-T700 pris 3500 kr hittade den på pricerunner.Trodde en sådan skärm var svindyr.

Jag fick hem min W300 för ett par dagar sedan. Det är utan tvekan den kompakt som jag tycker mest om av alla jag ägd, tillochmed bättre än IXUS 700!

Bildkvaliten är helt enkelt imponerande, även på högre ISO och den är den dröm att använda och hålla i =D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar