Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma DP1 - mina första bilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Det ser ju riktigt bra ut, äntligen en kompakt kamera som man kan få hyffsat kort skärpedjup med, nu är det bara hoppas att denna kamera blir en stor hit så dom stora drakarna hoppar på tåget, drömmer närmast om en kompakt från Nikon med en D300 sensor och ett fast 28/f1.8 samt blixtsko med möjlighet att använda extern optisk sökare, det vore fantastiskt.

/kent

Senast ändrad:
Ja, F1.8 hade varit trevligt men tydligen är det enormt svårt då sensor hamnar rätt på och ljusets infallsvinkel blir extrem. Leica fick ju lösa det med en skum sensor. :D F4 som jag har på DP1an funkar väldigt bra, vansinnigt fin optik. :D Skarp vidöppen. Känns som om den är bättre än både min 10-20 och 12-24..

Såg du videon av min syrra? visst det blir det skön känsla med så stor sensor.. :D

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto