Annons

Gatufoto i Stockholm 9-11/11?

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil-G

Aktiv medlem
Jag kommer vara i Stockholm under helgen som kommer och tänkte bland annat besöka Robert Capa-utställningen på Nobelmuseet, fotoutställningarna på Naturhistoriska riksmuseet och World Press Photo på Galleri Kontrast (Hornsgatan).

Jag tänkte också plåta lite ute på stan och tycker det vore trevligt med lite sällskap, åtminstone för en kopp kaffe, så om någon är sugen på lite gatufoto eller kaffe vore det kul om ni hörde av er!
 
Hej !
Jag kommer till plattan kl 12:00. Har precis som Emil-G tänkt att kolla in några utställningar åtminstånde World Press Photo på Kontrast.
 
Då är det bara att hoppas att det andra gänget inte bangar pga snön som det varnas för. ;o)

Jag funderar på att hinna med

Martin Parr på Kulturhuset innan vi ses kl 12.
Gratis inträde, sånt gillar jag. :eek:)
 
"Fotoister" på Blå Dörren

Och som vanligt funkar det alldrig att få in bilder i forumet, lägger upp en mapp i stället
 
Det är väl inte svårt att få in bilder i forumet. ;o)

Medan jag väntade på er andra plåtade jag bl a denna tjej som plåtar undersidan av sin sko. :eek:)
 

Bilagor

  • gf1.jpg
    gf1.jpg
    89.1 KB · Visningar: 350
Bilderna ska vara max 400 px och ca 100 kB. Jag brukar spara med Save for web och välja 90 kB. I denna
tråd
har jag skrivit hur jag gör.
 
Att fixa till bilderna i rätt storlek och vikt är inget problem. Inte heller att lägga upp dem i ett album eller i en pool, det är att få in dem i en tråd som är problemet. Bifoga fil funktionen funkar inte trots max 400 pixel på längsta sida och lättare än 100kb och jpg som filändelse. Copy and Paste funkar inte heller.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.