Annons

Göra vitt klädesplagg svart

Produkter
(logga in för att koppla)

js1

Aktiv medlem
Hej,

Jag behöver hjälp med att byta färg på ett vitt klädesplagg till svart. Har försökt med nyans/mättnad och färgersättningsverktyget men lyckas inte.

Nån som kan hjälpa till?

(Jag kör CS2)
 
Alltså, vill inte regna på din parad, men det du vill göra är snorsvårt att ens få till. Ännu värre att få det riktigt bra.

Men lägg upp bilden här så brukar alltid nån lyckas. Men för att hitta rätt teknik krävs att vi får se fotot.
 
svärta hänger inte så mycket på färg eller mättnad utan på ljus.
Du måste dämpa ljuset för att kunna göra en mörkare färg. gör en snygg maskning på ett nytt lager och lek med nivåer eller kurvor.

Ska se om jag kan göra en exbild.
 
Jag orkade inte göra en maskning som höll måttet så jag postar inte min testbild nu. men gör så här, gör ett nytt lager av kläderna markera noga, dämpa ljuset på den undre kontrollen för absolut ljus i lagret och dra till det blir mörkt men inte svart, ta det sista med en s kurva för att behålla veck och struktur i kläderna.
 

Bilagor

  • nivå.jpg
    nivå.jpg
    46.9 KB · Visningar: 323
Jag vill göra strumpan svart i den här bilden.
 

Bilagor

  • pict4621 liten.jpg
    pict4621 liten.jpg
    43 KB · Visningar: 316
Aha, ett nästan obetydligt klädesplagg underlättade ju. Om jag nu bara suttit vid en dator med Photoshop...
 
Simsalabim!

Jag körde på Tores recept, det blev bra på den här bilden. Strumpan syns knappt på den lilla exempelbilden men den ser bra ut på min stora bild.

Tack för hjälpen.
 

Bilagor

  • pict4621 liten svart.jpg
    pict4621 liten svart.jpg
    42.6 KB · Visningar: 295
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.