Annons

Gullholmen fotohelg

Produkter
(logga in för att koppla)

Nikonetha

Aktiv medlem
Hej!

Jag tänkte höra om det finns intresse att åka ut till Gullholmen en helg. Förslagsvis 28-29 april, eller 17-18 mars.

På Gullholmen finns en stugby, där man kan hyra stugor per dygn. Kostar 900:- under den här perioden jag föreslår. I stugorna, som är fullt utrustade, så när som på lakan o handdukar, finns totalt 5 bäddar, så kostnaden för övernattning skulle bli per pers 180:-.

Några av stugorna ligger precis nere vid vattnet, men tyvärr inte med solnedgången utanför. stugknuten.

Det är enkelt att ta sig till Gullholmen, då man dels kan åka buss från Göteborg eller bil. Däremot är ön helt bilfri, vilket gör att man parkerar vid färjeläget och tar båten över. Sedan är det ca 500 m att gå till de här stugorna.

Jag har i dagsläget, preliminärbokat en av stugorna som ligger precis nere vid vattnet (se bif länk) helgen i april. Det finns ytterligare stugor, som då ligger i en stugby ca 100 m från de ni ser på bilden i länken.

Vi disponerar stugan från kl 15.00 (lördag) och lämnar den kl 11.00 (söndag).

vad säger ni?

Länk:
http://www.gullholmen.com/index.php?page=stugorna
 
Om ni väljer April kan jag ev. vara med.
Bor i Ellös så det e bara ngr. minuter med båten så e jag på plats. behöver således inte hyra stuga för min skull :)
 
Bra initiativ Agneta!
Jag hänger med i mars (helst), vi kollar lite hur tråden utvecklas så bestämmer vi närmare senare.
 
G-son skrev:
Bra initiativ Agneta!
Jag hänger med i mars (helst), vi kollar lite hur tråden utvecklas så bestämmer vi närmare senare.

Det var lite så jag tänkte också.. så ni som är intresserade, skriv gärna en liten rad i tråden.

På samma sätt är min tanke också att vi kan vara lite flexibla med vilken tidpunkt på dagen man åker dit. Nu är det ganska länge sedan jag själv var på Gullholmen/Hermanö, men det är ju inte ett jättestort område, så vill någon ansluta lite senare under dagen är ju inte det heller några problem
 
Jag önskar mej April :) Då är båten nylackad, och den vackraste vägen till Gullholmen är den våta.
Kommer gärna.
mvh Erik J
 
Gôtt Agnetha! Jag hänger gärna med! Kan vilken som av de föreslagna helgerna. Har en lättburen luftmadrass som jag kan sova på ifall sängplatserna skulle ta slut (sover gärna i en säng också).
 
Kul att se att det redan är några som vill hänga med och så här långt får jag ihop det så här

1. Agnetha
2. Göran (helst mars)
3. Erik (april med egen båt)
4. Elli
5. M. Bucht

Har jag fått till det här rätt tro?

Sprid gärna detta vidare till fotokompisar, kunde vara roligt om vi blev ett gott gäng.

Jag hittade också en länk där ni kan läsa lite kort om just Gullholmen och Hermanö

http://www.orust.se/genvagar/omorus...menhermano.4.5bc8f12910cfd38528080007988.html
 
Jag helt inställd på att komma med, men det är kanske bäst att inte anmäla sig 100% riktigt ännu ändå. Är det någon deadline på stugorna?
 
Ellix skrev:
Jag helt inställd på att komma med, men det är kanske bäst att inte anmäla sig 100% riktigt ännu ändå. Är det någon deadline på stugorna?

Den stugan jag har prel. bokat håller dom en vecka sedan måste jag lämna besked. Och som det verkar idag, måndag så kommer jag att boka den.. 5 stycken skall vi väl kunna få ihop.. eller vad tror ni?

Jag pratade också med en kompis som har hyrt en av de här stugorna som ligger precis vid vattnet och hon gav tummen upp för dom.. Dom är fullt utrustade med vad som behövs.. vi behöver bara fylla dom med oss själva, lite mat o dryck.

Gullholmen är ett underbart liten ö, där husen ligger, så tätt, så tätt ihop. Sedan på Hermanö, grannön, som hänger ihop med en liten gångbro med Gullholmen, där finns en hel del obebygda fina områden med stora möjligheter att hitta vackra fototillfällen.
 
Jag har valt 28-29 april.

Nu har jag gjort en definitiv bokning av stugan, tyvärr blev det inte exakt den stugan jag hade hoppats på, men den som är bokad, ligger nästan lika bra till. Stugan har havsutsikt och har uteplats i sydöst.

Den har som sagt 5 sängplatser, 3 på övervåningen och två bäddsoffor i allrummet på första våningen. Det går att få in en säng till, som vi isåfall får låna av Gullholmsbadet. Det kommer också att finnas nån plats i Eriks båt om någon vill sova där.

Till stugan hör en gratis p-plats vid färjeläget. Själv kommer jag ta bussen upp, så den platsen kommer vara ledig för någon annan att ta.

Det är lång tid till den här helgen och förstår om det kanske är svårt att bestämma så långt i förväg.

Jag håller på och klurar lite på trevliga kvällsaktiviteter och en är att vi tillsammans kanske kan ha lite räkfrossa med tillhörande dryck. Annars är det ju fotografering som gäller hela helgen.
 
Jag kan troligtvis komma, bor på Mollösund, så det är ju bara nån mil.
Har inte varit på Gullholmen på många år (aldrig med kamera), så det kunde vara roligt.
Återkommer med besked när jag vet säkert.
 
Wow.... Såg denna tråden nu...
Skall kika i kalendern och återkomma.
Det ringer en liten klocka ang just det datumet..
 
Vad sägs om att hitta på några teman att fotografera efter (valfritt), inte tävling, mer som inspiration, typ rörelse, djur, macro, elementens möten, vår, väntan... och något där räkorna kan ingå... eller så?
 
Ellix skrev:
Vad sägs om att hitta på några teman att fotografera efter (valfritt), inte tävling, mer som inspiration, typ rörelse, djur, macro, elementens möten, vår, väntan... och något där räkorna kan ingå... eller så?

Det tycker jag låter som en strålande idé.

Vi kan väl spåna vidare på vilka teman vi kan ha.
 
Jo, vi har ju hela våren på oss att spåna.
Hoppas vi blir några fler efter hand. Det borde väl egentligen gå att fylla en stuga till? Eller går det möjligen att tälta i närheten?
Har aldrig varit på Gullholmen, ska bli kul!
 
Ellix skrev:
Jo, vi har ju hela våren på oss att spåna.
Hoppas vi blir några fler efter hand. Det borde väl egentligen gå att fylla en stuga till? Eller går det möjligen att tälta i närheten?
Har aldrig varit på Gullholmen, ska bli kul!

jag tycker också det borde gå att fylla en stuga till.. men eftersom bokningen är bindande vill jag inte sätta upp mig på mer än en stuga.
 
Jag kan ev. hyra en stuga poå ganska kort varsel, den ligger dock inte i direkt anlutning till de andra men promenadavstånd (150m).
Skall undersöka detta under kvällen...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.