Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

APPLE iMac vs Fujitsu Siemens SCALEO X

Produkter
(logga in för att koppla)

JOLidman

Aktiv medlem
Erbjudande från NICATOR om så kallad förmånsdator och funderar på följande två maskiner.

Vad ska jag välja och varför?

Användningsområdet är det vanliga i ett hem med två vuxna, internet och mail men också att underhålla websidor och mycket bildredigering.

Alternativ #1

APPLE iMac 2,16 GHz med 24” Bredbild, 250 GB HD (750 MB HD), 1 GB RAM (2 GB RAM), nVidia GeForce 7300GT 128 MB (nVidia GeForce 7600GS 256MB)

eventuell uppgraderingsmöjlighet inom parentes eller:

Alternativ #2

Fujitsu Siemens SCALEO X, med Intel® C2D E6600 2.4 1066 4M 775, 2048 MB (2x1024MB2, DDR2, 533MHz), 640 GB SATAII/7200rpm 8MB cache (2x320GB), nVidia 8800GTS 640 MB PCIe HDTV 2xDVI. Ingen uppgradering och skärm finns redan, Philips Brilliance 200P vilket duger och med 2xDVI kan jag ju ansluta en skärm till.

Tacksam för snabba svar eftersom jag måste ha bestämt mig senast i morgon, 2007-02-09 kl 24:00.

Ett förvisson färgat svar, då jag kör Mac. Men erfarenheten från Fujitsu-Siemens ( både privat och på jobbet) har inte varit de bästa.

Jag rekomenderar iMac'en

/ E

En tanke bara, är inte så insatt hur man ändrade reglerna vid årsskiftet, men...
...är det en sådan väldig "förmån" i dagsläget att det blir billigare än att köpa kontant själv?

Karlsson skrev:
En tanke bara, är inte så insatt hur man ändrade reglerna vid årsskiftet, men...
...är det en sådan väldig "förmån" i dagsläget att det blir billigare än att köpa kontant själv?

Inte så stor skillnad men i alla fall billigare än "listpris".

iMAC 24" = 18.495 SEK kontant.

Förmånsdator, iMAC 24" = 746 SEK /mån i 36 mån.

746 kr/mån 50% = 373 kr x 36 mån + 2400 kr x 3 år x 50% = 17.028 kr.

Skillnad, 1.500 kr, men då får du dessutom: (citerar NICATOR)

3 års service

Om du får fel på din IT-utrustning så hjälper vi dig att snabbt åtgärda detta. Vi servar eller byter ut produkterna så
att du alltid har en fullt fungerande utrustning under de tre år som avtalsperioden löper.

3 års garanti, allriskförsäkring och unika trygghetsförsäkringar

Under hela avtalsperioden är du skyddad mot hårdvarufel och oförutsedda händelser. Vi erbjuder 3 års garanti
för att säkerställa att du har ett fungerande datorpaket. Vår allriskförsäkring täcker de flesta händelser. Dessutom
ingår nästa alltid unika trygghetsförsäkringar som träder in och finansierar din dator om du exempelvis skulle bli
långvarigt sjuk. Att låna Förmånsdator innebär en unik trygghet utan motsvarighet på marknaden.

3 års telefonsupport
Under låneperioden har du i de flesta avtal tillgång till telefonsupport 08.00-22.00 alla dagar* i veckan.
Dessutom kan du nyttja vår Internetsupport dygnet runt. Via telefonsupporten kan du få hjälp med:
• Val av utrustning som passar dina behov
• Guidning vid installationen av ditt datorpaket och medföljande programvaror
• Vägledning och tips när du har tekniska problem eller frågor relaterade till din Förmånsdator
* Stängt på julafton, nyårsafton, påskafton och midsommarafton

Leverans ända fram till dörren
Hemleverans är bekvämt och tryggt. Du slipper lasta in stora kartonger i din personbil

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar