ANNONS
Annons

160 MP kamera från Seitz

Produkter
(logga in för att koppla)
Den ser liten och nett ut enda tills man scrollar ner på sidan och ser bilden där han håller den.
Vilket j*kla schabrak, fast det ska ju ställas mot hur stor en storformatsutrustning är.

Impad över att den scannar på < 0.5s faktiskt.
Hade nu bara priset varit i SEK istället för USD så hade jag nog slagit till.

Vilka nötter, maken till otymplig kamera har jag nog aldrig sett.

Och vem behöver den upplösningen?, för att inte tala om vilka krav som lär ställas på optiken.

Sen lär det nog också knappast skada om man har minst 3gb ram.

Tror nog de flesta klarar sig med den mer behändiga H2D på 39mp...

schaki skrev:

Nåja, vi får ändå vara glada att det fortfarande finns människor och företag som är beredda att testa nya/extrema lösningar. Oftast blir det ingen direkt konsumentmodell av den extrema varianten, men i kölvattnet kommer ändå ofta andra innovationer som de under utvecklingsarbetet har kommit på, som så småningom kommer konsumentprodukterna till godo.

Eeros skrev:
Nåja, vi får ändå vara glada att det fortfarande finns människor och företag som är beredda att testa nya/extrema lösningar. Oftast blir det ingen direkt konsumentmodell av den extrema varianten, men i kölvattnet kommer ändå ofta andra innovationer som de under utvecklingsarbetet har kommit på, som så småningom kommer konsumentprodukterna till godo.

Men vem orkar springa runt med den där kameran?
I studion eller på annan permanant plats passar den troligtvis bäst.

Det är säkert en bra kamera för folk med för mycket pengar, eller som mot alla odds inte klarar sig mig 39mp som H2d tillhandahåller.

schaki skrev:
Har du aldrig sett en storformatskamera?

Om man jämför storleken på kompaktkameror med en sensor stor som halva lillfingernageln eller en systemkamera med en ca 15x23 mm stor sensor, så är ju den här kameran med skannerformatet 6x17 cm extremt kompakt.

Sen tror jag att många här på Fotosidan springer runt med en utrustning som väger mer än denna.

Olle

I mina öron låter detta som ett försenat aprilskämt. Datorn de har på bild som enligt utsaga sägs vara "most advanced characteristics in processing, disk space and memory" men är inget annat än en Mac mini.

Jag har läst om folk som moddat dem för att kunna köra dem på batteridrift, men inget som jag hört skulle vara standardtillbehör från tredjepartstillverkare (och sannerligen inte Apple). Inte heller kan en Mac mini sägas vara "mest avancerad", den är tämligen ordinär (inget ont om den, jag sitter och skriver detta inlägg på en sådan och byter inte bort den i första taget). Jag tycker det låter som kvalificerat skitprat, lurendrejeri eller kollektiva önskedrömmar.

Jag bevisas gärna ha fel.

maxzomborszki skrev:
I mina öron låter detta som ett försenat aprilskämt. Datorn de har på bild som enligt utsaga sägs vara "most advanced characteristics in processing, disk space and memory" men är inget annat än en Mac mini.

Vad de använder Mac Minin för är lagring av bilderna i fältet och vad de behöver är en Gigabit-port. Tror ingen sätter sig och bearbetar bilderna från denna kamera på en Mac Mini.

Sedan var den rätt skön att hålla i, klart portabel :)

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar