millimeter
Aktiv medlem
Har en Dynax 5D som funkar riktigt bra sånär som på en punkt: ibland kraschar kameran efter att man slagit på den och tagit en bild. Om man tittar i sökaren så ser man att spegeln fälls upp och sedan ner som vanligt, men sökarbilden är mörkare än när kameran är påslagen. LCD:n är svart och inget händer när man trycker på knappar etc.. Det enda som hjälper är att starta om kameran.
Det hände inte så ofta i början, men de senaste veckorna har det varit mer regel än undantag, och jag tycker mig märka att det sker mycket oftare utomhus (dvs -15 grader).
Ibland hjälper det om man varit inne i menyerna och grejat innan man tar den där första bilden, men inte alltid. Det är lite störigt att behöva starta kameran två gånger för att ta en bild. Nån annan som har samma problem?
MVH
Det hände inte så ofta i början, men de senaste veckorna har det varit mer regel än undantag, och jag tycker mig märka att det sker mycket oftare utomhus (dvs -15 grader).
Ibland hjälper det om man varit inne i menyerna och grejat innan man tar den där första bilden, men inte alltid. Det är lite störigt att behöva starta kameran två gånger för att ta en bild. Nån annan som har samma problem?
MVH