Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visste ni det här om JAlbum?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, ett jättebra program helt klart. Men det jag stör mig på är att jag inte får mappar med åäö-namn att fungera. :\
 
Senast inloggad: 2004-12-16 13:31

Såg på David Ekholm sida skaparen av jalbum, att det var över ett år sedan han var inloggad. Måste ha mycket att göra.
 
FILM) (Caffe skrev:
Jo, ett jättebra program helt klart. Men det jag stör mig på är att jag inte får mappar med åäö-namn att fungera. :\

Det är nog servern som inte klarar åäö, inte jalbums fel..

Tack David Ekholm för ett bra program.
 
FILM) (Caffe skrev:
Jo, ett jättebra program helt klart. Men det jag stör mig på är att jag inte får mappar med åäö-namn att fungera. :\

Hej, David (JAlbums skapare) här. Jo, det har varit mycket att göra. Utöver att svara på 6000 mail har jag svarat på några tusen supportfrågor på JAlbumforumet (det är det officiella stället för JAlbumsupport). Det där med åäö strul är tyvärr en klassiker som drabbar vissa ftp servrar och serversystem. Testa att kryssa is "Tvinga UTF-8" på publicerafliken och ladda upp albumet igen, det fungerar för mig. Ni kan lita på att jag gör allt jag kan för att åäö och andra tecken ska fungera med JAlbum, man är ju lika trött på misshandeln av våra kära tecken som vilken svensk datoranvändare som helst.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.