7sjunger
Medlem
Jag ska klättra i himalaja i vår och sitter och funderar på vilken kamera jag ska ta med mig. Jag har en Canon eos10D och en eos 5. Vi kommer inte ha tillgång till el på åtminstone tre veckor och det kommer vara minusgrader åtminstone två veckor. Jag har fyra batterier till min digitalkamera som räcker till ungefär 400 exponeringar var i rumstemperatur. Men när det blir kallare så sjunker prestandan dramatiskt.
Jag är rädd att kameran kommer vara helt död när det är 20 minus och kallare ändå. Va tror ni? Är det nån idé överhuvudtaget att ta med mig digitalkameran?
Är det nå som har erfarenhet av digitalare i minusgrader under lång tid? Alltså inte en heldag i skidbacken utan 2-3 veckor på över 5000 meters höjd.
Jag är rädd att kameran kommer vara helt död när det är 20 minus och kallare ändå. Va tror ni? Är det nån idé överhuvudtaget att ta med mig digitalkameran?
Är det nå som har erfarenhet av digitalare i minusgrader under lång tid? Alltså inte en heldag i skidbacken utan 2-3 veckor på över 5000 meters höjd.