Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotografisk studiecirkel, växjö med omnejd

Produkter
(logga in för att koppla)

Jon Jakobsson

Aktiv medlem
Finns det nått intresse för att tillex starta upp en studiecirkel med tema fotografering i Växjö med omnejd? Dök på Folkuniversitetets hemsida idag och tyckte det lät intressant.
Om vi blir ett par stycken så kan folkuniversitetet bidra med tillex lokal, hyra av utrustning etc.
Tänkte det hade kunnat vara kul om vi samlades och delade med oss av erfarenheter etc..
Folkuniversitetet kan kanske skaka fram en hyfsad lokal där man kan ha en temporär studio.
Kom med ideer och förslag om intresse finns!
Det kan tillexempel vara en cirkel med speciell inriktning, naturfotografering, studiofoto, etc för att utvecklas inom det området.

Lite om en studiecirkel: http://www.folkuniversitetet.se/templates/Page.aspx?id=52624
 
Super Daniel :)
Vi behöver vara minst 4 st och ha en idé om vad det är vi vill göra.
Kanske ett tema som kan leda fram till en enkel utställning efter ett halvårs lopp.
Kom gärna med förslag så vi kan diskutera fram nått.
 
Jag har en kompis som säkerligen är intresserad oxå, han är förövrigt oxå medlem här på FS.

Jag skulle iaf vilja lära mig mer om studiofotografering och ljussättning men är öppen för förslag.
 
studiofotografering är absolut intressant för min del. Hade varit kanon om folkuniversitetet kunde sponsra med en lokal för det.
Kanske kan få anslag till ett billigt blixtpaket
om man lägger fram det snyggt.
 
Gott :)

Jon
Daniel
Björn
Jessie

Vad brukar ni fotografera?

Studio, porträtt och ljus tycker jag
låter som en kul grej, vi kan givetvis göra annat med.
Förslag på upplägg?
Tänkte jag skulle vänta och se om vi kan bli ett par stycken till och sen kontakta Folkuniversitetet och höra om dom kan ordna en lokal etc. Vi bör dock ha bestämt vad det är vi vill "studera" och ta fram nån form av läroplan.
typ 2 veckor lär vi oss studio uppsättning, 4 veckor fotograferar vi porträtt, 2 veckor kör vi
proukt fotografering etc... vi får hålla på i max 40 veckor och max 6 timmar åt gången. när kan folk? helger? vardagskvällar? hur länge varje pass? kom med förslag!
Jag kommer tills dess införskaffa studioblixtar av den enklarare varianten som jag gärna tar med mig till allas bruk.
har även ett par canon gluggar och fixar fonder.
Någon annan som har nått att bidra med?
vad säger ni om att köra igång i januari?
 
Är gärna med!
Vill lära mig mer om studiofotografering, så att köra det som inriktning tycker jag är alldeles utmärkt!
 
Jon
Daniel
Björn
Jessie
Kristofer

Hoppas vi blir fler :)

Jag ska ringa folkuniversitetet imorgon och se vad dom säger.

Hade varit kul om vi får ihop ett gäng så
vi kanske kunde bjuda in nån föreläsare etc.
Ger er mer information imorgon kväll om vad som behöver göras. Vet att en studieplan måste skickas in och lite andra papper.

/ Jon
 
Kan verkligen behövas lite studiotid och arbetande för min del, har mest fotat människor och natur innan.

Sen kanske vi kunde ordna utställningar tillsammans någongång under tiden. vore väldigt trevligt.
 
absolut, allt är möjligt.
hoppas dom godkänner det och kan ordna en lokal som sagt.
hoppas även att vi kan köra 1-2ggr / vecka i minst 6 månader om intresse finns från allas håll.
 
Ja det låter väldigt roligt faktiskt.

En av de utbildningar jag faktiskt ser väldigt mycket fram emot. Om det blir av.
 
haha ja.
men innan det blir utställning så får vi lära oss fotografera :)
det är ju ett roligt mål att ha och som säkert sporrar en till att lära sig så mycket man kan.
Tycker vi ska prata igenom det absolut.
om det blir av så hade jag som idé att inleda
"utbildningen" med att försöka få 1-2 etablerade fotografer att komma och hjälpa oss vid 2-3 tillfällen, visa lite tips etc som vi sedan kan spinna vidare på.
kom med förslag som sagt.

Mer intresserade välkomnas!
 
Jon Jakobsson
(Jon Jakobsson) haha ja.
men innan det blir utställning så får vi lära oss fotografera :)
det är ju ett roligt mål att ha och som säkert sporrar en till att lära sig så mycket man kan.


Ja absolut, alla behöver ju sporrar.

Som total novis på just studiofotografering så kan det behövas ltie experttips å så vidare. Tror att det kan vara väldigt roligt nrä man väll lärt sig lite.
 
Jag hänger gärna på, vill gärna lär mej mer om studiofotografering, har en kompis som jag tror är intresserad också.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.