ANNONS
Annons

Fokusproblem på 20D. Firmwarefel?

Produkter
(logga in för att koppla)

mr_rockster

Aktiv medlem
Tjenare!

Jag misstänkte fokusfel på min 20D vilket jag framförallt märkte med mitt Sigma 18-50 f:2,8. Jag och en kompis (Adam M här på fs) testade lite och såg att det fokuserade rätt så mycket fel. Hade en gammal firmware i kameran då (1.1.0 har jag för mig...) men körde då in den senaste, 2.0.2 har jag för mig och vips så blev kameran BETYDLIGT bättre.

Någon mer än jag här på fotosidan som har varit ute för detta?

- Johan

Hej, undrar hur du gjorde har också en 20D, är ej bra på Engelska(helt rudis) ver hittar man den

MVH SGÖ

Jag gjorde samma erfarenhet förra veckan då jag uppgraderade från 1.05 till 2.02. Plötsligt så började min Sigma 12-24 att autofokusera rätt i kanske 80% av alla försök, max 10% tidigare. Även för övriga objektiv ökade "träffrekvensen"

Hej !

Var hittar ni den nya firmwaren ?
Har letat på den stökiga svenska Canon siten utan framgång.

Vore väldig tacksam för en länk !

Hej !

jag är mycket tacksam, hade 1.1.0...

Men, svagt av Canon att inte ha det på sin svenska site eller en hänvisning till den japanska...

Har också uppgdaterat firmware från 1.0.5.
Tyckte att fokus var ok innan..nu e den superb:)). Ser skillnad speciellt med mitt 70-200/4L.

Det är ju som natt och dag!

Mitt Sigma 18-50 2,8 EX har jag alltid kunnat lita på, men inte mitt Canon 70-200 /4L, som alltid lagt fokus i bakgrunden. Nu sitter fokus perfekt!

Och dessutom fungerar AF-belysningen på blixten utmärkt numera. Den totallurade kameran tidigare och gick inte att använda.

Känns som jag fått en ny kamera! Helnöjd!

/Jens

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar