Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Adobe inför studentpriser
- Trådstartare nikitin
- Start datum
Johan Okker
Aktiv medlem
Inte en dag för tidigt!
Clouseau
Aktiv medlem
Rätta mig om jag har fel men kan man inte köpa deras produkter via nedladning från USA för en spotstyver av det svenska priset? Visserligen på engelska men who cares!? Har för mig att hela Adobe Creative Suite Standard (PS, illustrator, InDesign mm) går för 900$ (6670kr).
Bara PS CS2 går på 600$ (4450kr).
Greve Nickon
Aktiv medlem
dunberg skrev:
Hur kul som helst. Nu ska jag definitivt köpa Photoshop CS2.
//Johnnie
Jag med!
Har skrivit ut blanketten och ska in till skolan och fixa stämpel i morgon.
Greven
moderskeppet
Aktiv medlem
En sak man bör tänka veta är att utbildningspriser finns bara för första köpet. När CS3 kommer finns inget student-uppgraderingspris utan det blir till att pröjsa samma kostnad som alla andra, alternativt köpa en helt ny box till studentpris. Det är samma kostnad.
Rabatten finns alltså bara på första köpet. Å andra sidan är det en billig väg in i lagliga licenser. Du kan köpa programmet billigt medan du är student för att komma över den första, stora och dyra, tröskeln. Sen kan du fortsätta med de “mindre” smärtsamma uppgraderingskostnaderna när du är ute i verkligheten.
Jag reder mer i problematiken i min blogg: http://blogg.moderskeppet.se/arkiv/2005/student-och-lararpriser-pa-adobe/
Rabatten finns alltså bara på första köpet. Å andra sidan är det en billig väg in i lagliga licenser. Du kan köpa programmet billigt medan du är student för att komma över den första, stora och dyra, tröskeln. Sen kan du fortsätta med de “mindre” smärtsamma uppgraderingskostnaderna när du är ute i verkligheten.
Jag reder mer i problematiken i min blogg: http://blogg.moderskeppet.se/arkiv/2005/student-och-lararpriser-pa-adobe/
maxzomborszki
Aktiv medlem
Det beror på vad man menar med spottstyver men med tanke på att det svenska studentpriset för Adobe Creative Suite 2 Premium är 4675kr inkl moms (exkl frakt) så är det nog mindre förmånligt att skaffa det från USA.Clouseau skrev:
Rätta mig om jag har fel men kan man inte köpa deras produkter via nedladning från USA för en spotstyver av det svenska priset? [...] Har för mig att hela Adobe Creative Suite Standard (PS, illustrator, InDesign mm) går för 900$ (6670kr).
Vid nästa penninginflöde på kontot så kanske man får ta och uppgradera sig från Elements.
moderskeppet
Aktiv medlem
Clouseau skrev:
Rätta mig om jag har fel men kan man inte köpa deras produkter via nedladning från USA för en spotstyver av det svenska priset? Visserligen på engelska men who cares!? Har för mig att hela Adobe Creative Suite Standard (PS, illustrator, InDesign mm) går för 900$ (6670kr).
Jag klurade vidare på detta. Det visar sig att Adobe priser, även om momsfaktorn i Sverige räknas med, ligger 30-40% högre i Europa över hela sortimentet.
Lägg på detta att den svenska versionen kostar ytterligare 50% mer än den engelska i Sverige.
Den som vill läsa hela "undersökningen" kan kolla på http://blogg.moderskeppet.se/arkiv/2005/mer-om-adobes-svenska-priser/
anders_j
Aktiv medlem
snacka med en data kille för någon dag sen. om photo shop.
och han sa att. något i elements program. fanns det något fel så om man uppgradera detta men en nyare version så skulle det klassa cs2.
för en väldigt billig peng.
låter ju för bra för att vara sant. om man nu är student.!?
någon som vet vad detta handlar om.????
mvh anders
och han sa att. något i elements program. fanns det något fel så om man uppgradera detta men en nyare version så skulle det klassa cs2.
för en väldigt billig peng.
låter ju för bra för att vara sant. om man nu är student.!?
någon som vet vad detta handlar om.????
mvh anders