Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro CompuTrecker AW, UTAN datorfack?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jocce

Aktiv medlem
Skall till och köpa ny fotoväska, blir en rygsäck denna gång!

Har hittat en jag gillar, och det är LowePro ComputTrecker AW, dock så känns den lite för tjock. Och eftersom jag inte heller har nån nytta av facket för den bärbara datorn, så vore den perfekt utan det facket!

Har mailat LowePro för o kolla om det finns (lyckades inte få måtten att stämma med de jag jämförde med på hemsidan) men inte fått svar ännu.
Så nån som har koll på om det finns en ComputTrecker AW utan Laptopfacket?


/Jocce
 
Jeppe skrev:
Computrecker är mig veterligen en Minitrekker med ett påsytt laptop-utrymme..

Facket såg inte direkt "påsytt" ut.

Men får ta och kolla om det är nån som har båda inne.

Men tror att MiniTreckern är lite mindre, och lite annan "form" och så, men inte säker.


/Jocce
 
Som Jesper säger så är CompuTrekkern och MiniTrekkern i stort sett identiska i konstruktionen. Det som skiljer är datorfacket samt att CompuTrekkern har lite bredare och mer vadderade axelremmar.

//David
 
D76 skrev:
Det som skiljer är datorfacket samt att CompuTrekkern har lite bredare och mer vadderade axelremmar.

//David

Inte nu längre tror jag.. Har en kompis som nyss köpt en minitrecker.. Det var ordentligt polstrade axelremmar..och inte alls så tunna som den som jag hade för några år sedan.. Tror de uppgraderat den...
 
Scandinavian Plockade hem en MiniTrecker AW åt mig, och kikade på den idag, det är INTE samma som Computreckern!

Computreckern är något hägre bland annat.

Dvs Minitreckern är lite mindre.

Skal åka dit och kika med Kamerautrustning senare i veckan, får se hur det blir om allt får plats, eller om jag köper Computreckern, och får dras med det extra facket!


(Det är Computrecker _AW_ och MiniTrecker AW jag kikat på då jag vill ha allvädersskyddet!)


/Jocce
 
Computrekker samma som Minitrekker?? Då tycker jag MINI är helt felplacerat. Computrekkern kallas bäst för stridsvagn, ett uttryck som jag (om jag inte minns fel) lånat från nån annan här på FS... Jag tycker den är enorm!! Och med min 3,2-kilosdator i ramlar jag nästan baklänges om jag dessutom har full kamerautrustning i!
 
swordsman skrev:
Computrekker samma som Minitrekker?? Då tycker jag MINI är helt felplacerat. Computrekkern kallas bäst för stridsvagn, ett uttryck som jag (om jag inte minns fel) lånat från nån annan här på FS... Jag tycker den är enorm!! Och med min 3,2-kilosdator i ramlar jag nästan baklänges om jag dessutom har full kamerautrustning i!

Skillnaden mellan Computrecker och Mini (AW båda två) är inte sådär jättestor, Computreckern är som sagt, bara lite större, och tjockare då för datorfacket!)


/Jocce
 
Jeppe skrev:
Det finns ju numera en Computrekker Plus... så att ni inte blandar ihop dem.

Den "vanliga" computrekker AW:
28x12,5x38 (BxDxH)

Minitrekker AW:
28x12,5x37 (BxDxH)

Däremot är Computrekker Plus:
33x13,5x48 (BxDxH)
http://www.lowepro.com/Products/Backpacks/notebook_camera/CompuTrekker_Plus_AW.aspx

Så var det med den saken..

Så mitt orginalsvar kvarstår: Skillnaden mellan Computrekker AW och minitrekker AW är datorfacket....[punkt] ;)

Har pratat (mailat) med LowePro själva, och den killen jag fick kontakt med där trodde samma sak, men kollade upp det, och det ÄR skillnad mellan CompuTrekker AW och MiniTrekker AW! (Computrekker PLUS AW är MYCKET större!)


/Jocce
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.