Godsmack
Aktiv medlem
Har sett att det är många som klagar på greppen på sina/andras kameror, t ex 300D.
Borde det inte funka att pensla på Plasti Dip?
Borde det inte funka att pensla på Plasti Dip?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade problem med greppet på en tidig Minolta ( DiMage 7i ) och testade ett antal lösningar utan framgång. Den i särklass bästa lösningen kom en granner, som är rörmokare, med. Det finns isoleringsmaterial som används för att isolera krångliga ställen i rörgator ( på raksträckorna används ju sk. rörskålar ).Godsmack skrev:
Ursäkta att jag drar upp en gammal tråd, men är det någon som har provat plastidip eller nåt liknande för att få bättre grepp?
Avsaknaden av gummigrepp på 350D har faktiskt börjat störa mig litegrann, om jag ska vara ärlig.
Kanske går att klistra/tejpa fast gummibitar?
tannler skrev:
Jag hade problem med greppet på en tidig Minolta ( DiMage 7i ) och testade ett antal lösningar utan framgång. Den i särklass bästa lösningen kom en granner, som är rörmokare, med. Det finns isoleringsmaterial som används för att isolera krångliga ställen i rörgator ( på raksträckorna används ju sk. rörskålar ).
Det är en mjuk skiva av skumgummi med en tät ytstruktur och en hialöst klibbig självhäftande baksida. Jag fick en bit, 3 mm tjockt, av honom och det fungerade UA, sånär som på att ytan så småningom försvann, men det gjorde bara greppet bättre, även om utseendet blev sämre. Kan jag leva med. Enda nackdelen jag ser, är att det är väldigt svårt att ta bort om man ångar sig, även om det går.
Kolla hos en VVS-nasare. Jag kollar med Nisse vad materialet heter och återkommer.
tannler skrev:
Ser helt OK ut för det priset. Enda jag har att invända mot Din lösning, är att det blev grått. Armaflex är mycket mörkare och med en slät yta. Räfflingen på Din tejp verkar vettig - men grått? Näh! ;-)