Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Behöver en studentbild -finare klädsel-

Produkter
(logga in för att koppla)

pointzero

Aktiv medlem
Jag vet inte om detta är den rätta kategorin för min fråga, men då jag önskar porträttbilder så var det denna som passade bäst.

Jag skulle vilja fotografera studenterna på min skola och har planer på att sätta upp en "reklamlapp" på skolan. Denna lapp skall gärna innehålla en bild.

Bilden skall vara på en student av något slag -gärna med en fina klädsel- Tyvärr har jag ingen sådan bild. Därför skulle jag vilja be någon om en tjänst, att ge mig en sådan bild som jag får lov att använda.

Tyvärr kan jag inte erbjuda någon större netalning för detta; det jag egentligen kan erbjuda är en gentjänst av något slag.

Om detta är något du kan tänka dig att hjälpa mig med vore jag ytters tacksam om du hörde av dig. Antigen här i forumet, elle på min e.post: [email protected] Då kan vi också diskutera mer.

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar Kim Nilsson

Väkommen med din förfrågan. :)
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig, men jag har en fråga:

Lite off topic:

Varför valde du att fråga i just detta forumet?

Anledningen att jag frågar är att jag nyligen föreslagit redaktionen att dom skulle skapa ett forum här på fotosidan för just denna typ av förfrågningar, för att uppmuntra till fler förfrågningar liknande din.
Tycker det är utmärkt om liknande förfrågningar kommer upp oftare här på fotosidan.
(Samma svar som jag skrev i en annan tråd/bildförfrågan)

Du menar alltså att du vill använda en annan fotografs bild som reklam för dina egna bilder?

Kan du inte be någon kompis ställa upp som modell. Att låna en studentmössa borde inte vara så svårt.

/Johan

pointzero skrev:
Anledningen till att jag skrev i detta forum var den att jag behövde porträttbilder/modellbilder av studenter eventuellt tagna i studio. Ett forum för förfrågningar likt min skulle varit bra!

Prova annars www.modellbilder.se, där kan du säkert hitta någon modell som ställer upp, så du kan använda dina egna bilder istället

Tyvärr har jag inga dylika bilder, annars hade jag givetvis varit öppen för förslaget

// Anders

Jag tycker också att det låter som falsk marknadsföring att använda andra fotografers bilder som reklam för dig själv.

Vem vet, du kanske är skitkass, och lånar en bild från ett proffs!

Ta en själv, det är det bästa skulle jag tro.

PN

att det är falsk marknadförning kommer jag nog inte förneka, men men. Om man nu väljer att marknadsföra sig själv med en annan persons bilder får man välja en bild som man tror att man själv had kunnat ta.

pointzero skrev:
Jag vet inte om detta är den rätta kategorin för min fråga, men då jag önskar porträttbilder så var det denna som passade bäst.

Jag skulle vilja fotografera studenterna på min skola och har planer på att sätta upp en "reklamlapp" på skolan. Denna lapp skall gärna innehålla en bild.

Bilden skall vara på en student av något slag -gärna med en fina klädsel- Tyvärr har jag ingen sådan bild. Därför skulle jag vilja be någon om en tjänst, att ge mig en sådan bild som jag får lov att använda.

En annan tanke som slog mig är att låna en student av vardera könet som du låter klä upp och sedan avporträtterar och på så sätt ger tilltänkta kunder möjlighet att se hur resultatet blir av din fotograferingskonst

om du raggar upp en eller flera blivande studenter..
Fotografera dem och använd dem som reklam.
Be dem förmedla kontakt med studenter som vill bli fotograferade, för varje student de förmedlar som betalar dig för bilder så ger du dem förmedlingsarvode 15-30% typ...

om du tycker det blir för dyrt att betala dem 15-30% så har du för små marginaler dvs för lågt utpris...

enkel och effektiv marknadsföring..
/b

Bertil Lindgren skrev:
om du raggar upp en eller flera blivande studenter..
Fotografera dem och använd dem som reklam.
Be dem förmedla kontakt med studenter som vill bli fotograferade, för varje student de förmedlar som betalar dig för bilder så ger du dem förmedlingsarvode 15-30% typ...

om du tycker det blir för dyrt att betala dem 15-30% så har du för små marginaler dvs för lågt utpris...

enkel och effektiv marknadsföring..
/b

Det var välsigt smart!! Man tackar så mycket för tipset!

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto