Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Sigma 18-50 & 55-200?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej!

Har sett att bla. Expert säljer 300D i kit med dessa båda objektiv, är det nån som använder dom? Hur är bildkvalitén?

Tänkte mig att Nikon D70 och Sigma 18-50/55-200 kunde vara ett alternativ, eller ska man satsa på Nikkor 18-70 objektivet istället som verkar väl dyrt (jämfört med Canons 18-55 EF-S). Jag vet att kameran inte har kommit ut än, och likaså objektivet, men det är Sigma gluggarna jag är intresserad av.

Är det dumt att spara in på optiken när man köper en så dyr kamera?

/Christian

Hej

Har iofs Canon. Men då jag började gjorde jag tabben att satsa på för enkla objektiv.

Med enkla menar jag dels ljusstyrkan, och även optisk kvalite.

Roine

Lyfter den här tråden, då jag också är intresserad av svar på den ställda frågan.

För mig är det enkelt köp Nikon D70 med 18-70 helt klart värt pengarna. Tet är tyst hörs inte alls lite ljusstarkare och väldigt snabbt och känns inte så plastigt som sigma's. Det är en jätte fin optik. Och sen om du vill kompletera med tele kan du ju köpa sigma's 55-200 eller nikons biliga 70-300G för 1900:- Men jag tycker det är helt klart ett pris värt optik att köpa med kameran alltså Nikon's 18-70 3,5-4,5/f Af-S. Jag testade kameran med den och blev kär på direkten både i kameran och optiket hehe...

D.G

Jag har två alternativ:

Vänta en månad och köpa D70 med Nikon 18-70 DX

eller

Köpa D70 med Sigma 18-50 & 55-200 imorgon.

Vad ska jag göra? Blir jag besviken om jag köper Sigma objektiven? Känns väldigt långt med en månad. Är det något som inte funkar fullt ut med Sigma eller nått annat jag bör tänka på?

Hjälp!

/Viktor

Hm, börjar själv bli sugen på d70 faktiskt... dock 18-70 endast. det verkar vara ett rätt ok objektiv faktiskt. har jag fel? d70 verkar mer prisvärd än 300d ärligt talat.

Ingen som har nått att säga om Sigma objektiven? Ingen som har handlat experts paket?

/Viktor

Jag har testat vidvinkelobjektivet och det var lite segt o zooma med, dock var det ju nytt. Sen är autofokusen rätt långsam. Men bilderna vet jag inget om då jag inte såg dem på skärm. Sen har jag canons vidvinkel o jämföra med.

Lite hjälp kanske..

DAve

Tack David!

Ingen annan som har testat dem? Väldigt intresserad av bildkvaliten. Köper de förmodligen idag om ingen har nått att säga. Hade hälst velat köpa Nikon orginal men det är ju så förbannat lång leveranstid...

/Viktor

Sigma

Varför inte Sigma 24-135 2,8-4,5, är väldigt nöjd me den på min 10 D, perfekt zoom omfång som klarar de mesta.

Finns D70 med 18-70 nånstans? verkar vara slut överallt :(

nån som har en ide om när det kan dyka upp igen?

Scandinavianphoto hade fått in 15 st igår men de gick direkt iväg till folk som beställt. Förhoppningsvis får de en ny leverans om 1-2 veckor. Har ändrat mig och väntar förmodligen.

Tror att det kan var svårt att får tag på D70 med 18-70 objektivet. Går som smör i solsken ;)

/Viktor

Alternativ till 18-50

Allra helst vill man ju ha 18-70 men då det i värsta falla kanske inte dyker upp förrän i maj(enl handlare idag) så funderar jag på alternativ.

Givetvis bla Sigma 18-50/55-200. Men finns det ingen bättre ersättare för 18-70 med motsvarande omfång(ungefär) och kvalitet?

Nån som har något annat zoomobjektiv att rekommendera som går upp till 300? Inga fantasipriser dock...

18-70

Funderade rätt mycket på att starta med en 24-XX zoom och skippa de nedersta millimetrarna då jag mest fotar natur.De sista millimetrarna har visat sig ljuvliga och jag är svårartat kär i min 18-70:a.

Martin

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar