Advertisement

Annons

Bilder på Nikon D70

Produkter
(logga in för att koppla)
Det innebär ju inte att den är bättre än 300D. Fast ärligt talat, vad tänkte canon med när de beslöt att bara tillverka den i silver? Särskilja dem från proffsmodellerna är inget godtagbart argument.
 
Är det någon som kan förklara varför Nikons D100 och D70 är större än Canons och Pentax modeller? Främst den extra påbyggnaden undertill, men också baksidan som sticker ut mer och är klumpigare/fulare på Nikon-kamerorna.
 
RolandM skrev:
Varför ska inte enkamera vara silverfärgad?
Varför är svart den enda godtagbara färgen?

Som tidigare sagts, mer diskret och matchar förmodligen fotografens kläder bättre (inte så många som går runt i silverkläder, det var 80-talet!=), jag ser min kamera som en del i min klädsel när jag går ut, har jag en svart jacka eller tröja vill jag helst ha en svart kamera, inte enbart av rent estetiska och fåfänga anledningar utan därför att jag när jag fotograferar inte vill dra till mig onödig uppmärksamhet, allra minst när man tar situationsbilder! Det är inte heller speciellt många objektiv som tillverkas i silver, antingen är de vita eller svarta.

På tal om att min kamera (300D) inte alls behöver vara sämre än D70 så var det inte det jag menade.. =) Påpekade enbart färgen, min Canonkamera är jag mycket nöjd me! =)
 
kaw skrev:
Är det någon som kan förklara varför Nikons D100 och D70 är större än Canons och Pentax modeller? Främst den extra påbyggnaden undertill, men också baksidan som sticker ut mer och är klumpigare/fulare på Nikon-kamerorna.

Påbyggnad undertill ???
 
xdork skrev:
jag ser min kamera som en del i min klädsel när jag går ut, har jag en svart jacka eller tröja vill jag helst ha en svart kamera, inte enbart av rent estetiska och fåfänga anledningar utan därför att jag när jag fotograferar inte vill dra till mig onödig uppmärksamhet, allra minst när man tar situationsbilder!

Såg senast idag en person på stan som hade en canon eos 1:a runt halsen. Den såg liten ut. Antar att en silverfärgad sådan klumpeduns hade dragit oönskade blickar till sig.
 
Ser ju riktigt lovande ut. Sekvenstagning med 3 bilder/sek upp till 12 st. Det slår ju iaf 10D och 300D med hästlängder.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.