Annons

Köpa film i Singapore

Produkter
(logga in för att koppla)

Morjas

Aktiv medlem
Den 1 juli flyttar jag och min flickvän till Nya Zeeland, på vägen ner mellanlandar vi 8 h i Singapore, och nu undrar jag, tjänar jag på att köpa rullar där istället för att handla dem hemma ? Vad kostar tes Fuji Reala ISO 100 och likvärdig film i singapore? Är de tlätt att hitta till fotoäffärerna där ? Ledsen om jag ställer dumma frågor, men var bara på flygplatsen 1 h förra gången jag var i singapore för endast mellanlandning.
 
Jag har handlat på Cathay photo i Singapore och det var ca 25% billigare än i Sverige. Jag rekommenderar ett besök där om du har tid. En stor fotoaffär, säljer både nytt och begagnat.
Trevliga och seriösa.

Jag köpte Velvia 120-film och betalade ca 25:-/st sommaren 2003.
 
Låter trevligt, är äffären lätt att hitta till och ligger centralt ? har ju som sagt bara 8 h där. (=
 
Dom ligger väldigt centralt i närheten av Raffles plaza. Gallerian de ligger i heter Peninsula Plaza och dom ligger på bottenvåningen.

Länk till deras hemsida:
http://www.cathayphoto.com.sg/ourstore/contactus.asp

Ta Taxi direkt till gallerian från flygplatsen, om ni redan är i stan så kan ni ta tunnelbanan till Raffles och fråga om vägen därifrån, det är ca 5 min promenad.

Det finns en massa fotoaffärer lite här och var i Singapore. Bästa fynden på amatörgrejer kan man göra i Lucky Plaza men man får vara stenhård och pruta för allt vad man är värd annars blir man blåst....

Cathay Photo är en stor proffsbutik, det är svårt att pruta men man blir inte heller lurad där.
Mycket seriös affär.
 
Det finns även fotoaffärer på flygplatsen. Vet inte om dom är dyrare än dom på stan.

Har du kollat vad filmen kostar i Nya Zeeland?
Du kanske inte tjänar så mycket på att köpa filmen i Singapore eller Sverige att det är värt det extra besväret.

Olle
 
Det jag vet är att diafilm av typ 100VS och Velvia är väldigt dyrt i Nya Zeeland. Reala är nog också betydligt dyrare än i SE. Du gör rätt i att köpa film innan NZ.

Trevligt att du ska få bo så fint framöver :)

mvh

Johan
 
Vet inte hur det är med film, men fick min Minolta A1:a för 7200kr & minneskort (256) för 200kr i Singapore & det var 2 månader sedan.
Så passa på att köpa grejor till kameran när du är där, det kan löna sig!
 
Jo NZ är ruggit dyrt på teknik grejjer och även foto, varit där tidigare så jag har erfarenhet av detta, ska kolla upp äffärerna i singapore, vilken e-banestation ligger närmast dessa fotobutiker ? altså var ska jag välja att kliva av tåget från flygplatsen ?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.