Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Tips om bra digitalkameror...?

Produkter
(logga in för att koppla)

Shinryuu

Aktiv medlem
Nu tänkte det införskaffas en digitalkamera. Så jag undrar om någon av er fotosidans medlemmar kan tipsa om någon bra digitalkamera.
Prislappen ska ligga runt 4000 kr.

Tack på förhand!

Olympus C-740/C750, Fuji S5000 och Canon A80 tycker jag du kan ta en titt på..intressanta kameror i den prisklassen.

Har själv köp mig en C-750 nu och är mycket nöjd än så länge. Mycket fin kamera i fint förmat liten och smidig med många finneser!!! Bra Pris!!!

D.G

olympus c-740 Kan jag rekomendera varmt efter att ha testkört en under en vecka. antagligen den 3mpix kamera som ger skarpast bilder i sitt segmet med lång zoom och lite halvslr. skarpare än fuji s5000!

c740 med 128mb minneskort och dubbla uppsättningar batterier gick på 5500 totalt så det kanske är lite för dyrt.

manualiteten på c740 är 100% om du vill det, den har även bländar/tidsautomatik och en uppsjö motivprogram.

En nackdel för den intresserade fotografen är ju begränsningen med 3mpix men om prislappen skall vara 4000 blir det nog knivigt med 4mpix (c-750)eller mer.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar