Annons

Välja forum i "Senaste inlägg"

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil-G

Aktiv medlem
Liksom många andra har jag börjat tröttna ordentligt på alla frågor om D70 vs. 350D/vilket objektiv skall jag köpa/hur gör jag det här i ps/osv. För ett par år sedan kunde jag läsa varannan tråd i "Senaste inlägg" medan jag idag läser (max) två trådar om dagen.

Finns det inget lätt sätt att välja vilka forum man vill se i "Senaste inlägg" så jag kan få välja bort "Kringutrustning och tillbehör (digitalt)" och "Canon digitalt"? Gärna också en möjlighet att sortera senaste-listan efter forum istället för enbart kronologiskt.

(Ja, jag har sökt på detta, och det finns en ett år gammal tråd som aldrig fångade Christers och Jeppes intresse här. )
 
Den funktionen som föreslås här har jag velat ha sedan första gången jag använde Fotosidans forum och ännu mer nu när inläggen har ökat drastiskt (vilket självklart är bra). Då hade man kunnat kryssa bort Canon Digitalt och andra såna amatör-avdelningar =)
 
Funktionen "Bevaka detta forum" finns.
Så det är bara att bevaka de forumen man är intresserad av så slipper man resten.
 
Jag tycker Emils förslag är superbra. Jag hade tänkt att starta samma tråd själv. Det är jobbigt med allt tekniksnack.
 
sagan skrev:
Funktionen "Bevaka detta forum" finns.
Så det är bara att bevaka de forumen man är intresserad av så slipper man resten.
Hur menar du då?

Forumbevakningen ger väl bara epost när en ny tråd skapas i det bevakade forumet, eller?
 
Det ger väl även mejl när ett nytt inlägg kommer om jag inte minns helt fel.

Det är det alternativet som finns i dagsläget.
 
Där har du lite totalt, ganska helt fel Kim.

Bevakning på diskussion ger epost på nya inlägg.
Bevakning på forum ger epost på nya diskussioner, inte nya inlägg.
 
För egen del vill jag inte ha ännu mer email, jag vill bara slippa se vissa forum i listan över senaste inlägg.

En checkbox bredvid varje forum och en liten kaka som "minns" detta åt mig (alt. något på servern som minns det oavsett vilken dator jag använder). Kan det vara så svårt?

Christer och Jeppe, hallå??!! =)
 
Jag skrev inte att det var bättre, eller lika bra, jag skrev: "Det är det alternativet som finns i dagsläget."
 
Jag tycker oxå det verkar som en bra funktion.
Misstänker att kodknackarna har mkt att göra. Det tar ju tid att ta fram ny kod. Synd, det har förts fram en racka med bra idéer på nya funktioner de senaste månaderna. Inte bara detta.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.