Annons

Ska jag bli en Lightroomer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Minnert

Aktiv medlem
Ska jag bli en Lightroomare?

Hej, efter att ha försökt finna svar här i trådarna så tycker jag ändå inte att jag finner det jag letar efter!

Jag vill ha svar på varför jag ska skaffa Lightroom? Jag är student fram till sista oktober och kan fram tills dess köpa programmet med bra rabatt.

Idag fotar jag enbart i RAW och använder mig av Bridge, ACR och PS!

Vad vinner jag med Lightroom?

Senast ändrad:
Du får på köpet ett perfekt bibliotek med utmärkta sökegenskaper. För att förstå vad jag menar rekommenderar jag att du går in på Modeskeppet och läser en presentation där.
Mvh
JB

Jag tycker att Lightroom är vida överlägset Bridge när det gäller att hålla ordning bland och katalogisera sina bilder.

I Lightroom kan du även redigera dina bilder hyffsat extensivt och helt skippa PS i de fall då det inte gäller att frilägga eller jobba i lager eller andra väldigt långtgående förändringar. Jag använder nästan aldrig PS.

Lightroom har också väldigt smidiga lösningar när det gäller att publicera bilder, oavsett om du ska skapa bildspel eller bara publicera till Flickr eller exportera dem till din dator.

Lightroom är också väldigt smidigt när du ska skriva ut bilder, programmet har en egen modul som lämnar stor valfrihet till användaren, eller om man vill välja färdiga mallar så går det också smidigt.

Lightroom jobbar också bra ihop med andra program, du kan skicka en bild till PS eller någon annan plug och sen smidigt få tillbaka bilden in i Lightroom med förändringarna applicerade.

Kort sagt skulle jag säga att Lightrom kanske inte gör allting på ett revolutionärt sätt, men det är revolutionärt på så sätt att det gör allting, nästan.

Hej, efter att ha försökt finna svar här i trådarna så tycker jag ändå inte att jag finner det jag letar efter!