alf109
Aktiv medlem
Efter att läst en hel del och även snackat med canon fotografer har jag förstått att kvaliteten kan variera ganska kraftigt mellan olika exemplar av objektiv. När det gäller till exempel 24-70 2,8L har jag hört från flera håll att det inte är ovanligt att man får gå igenom 3-4 olika objektiv för att få ett som presterar som man kan förvänta sig. Snackade med en professionell Canon-fotograf i dag angående 35/1,4L och han sa att "mitt är bra men det innebär inte att andra behöver vara det." Detta problem är nog inget unikt för Canon utan konkurrenterna är ungefär likadana vad jag förstår.
När man läser recensionerna här på fotosidan verkar det ju inte finnas några problem???
Så min fråga är om Canon har skärpt sina kvalitetskontroller?
Och om inte, hur accepterar folk att proffsprylar inte håller måttet? Jag menar, glasbitarna är ju inte direkt gratis.
Jag plåtar själv huvudsakligen analogt med Leica-M och visst deras gluggar är svindyra, men man vet också vad man får när man köper dom. Jag funderar på att komplettera med en 5D MK2, men om det inte går att få tag på gluggar som håller måttet och matchar den fina kameran känns det ganska meningslöst.
När man läser recensionerna här på fotosidan verkar det ju inte finnas några problem???
Så min fråga är om Canon har skärpt sina kvalitetskontroller?
Och om inte, hur accepterar folk att proffsprylar inte håller måttet? Jag menar, glasbitarna är ju inte direkt gratis.
Jag plåtar själv huvudsakligen analogt med Leica-M och visst deras gluggar är svindyra, men man vet också vad man får när man köper dom. Jag funderar på att komplettera med en 5D MK2, men om det inte går att få tag på gluggar som håller måttet och matchar den fina kameran känns det ganska meningslöst.