Annons

Bilder som inte platsade

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Eftersom det diskuteras en hel del kring Galleri FS, kvalitet på bilderna som kom in, vilka bilder som borde kommit in, den stora anhopningen av bilder i slussen osv, osv tycker jag att det skulle vara bra med en bildpool där den som vill kan lägga upp sin ratade bild. Förslaget har framförts i någon eller några av alla dessa Galleri FS-trådar, men har såvitt jag minns inte besvarats.

Intressant idé! Men om det ska röra sig om en kritikpool så får det inte bli ett rent visningsgalleri. Den som lägger in en bild ska vara beredd på att få en diskussion om bildens förtjänster och brister, om varför den kan tänkas ha blivit refuserad av Galleri FS. Om sådana diskussioner uppstår kring bilderna, då skulle en pool av detta slag bli ett utmärkt tillskott till Fotosidan!

Intressant idé! Men om det ska röra sig om en kritikpool så får det inte bli ett rent visningsgalleri. Den som lägger in en bild ska vara beredd på att få en diskussion om bildens förtjänster och brister, om varför den kan tänkas ha blivit refuserad av Galleri FS. Om sådana diskussioner uppstår kring bilderna, då skulle en pool av detta slag bli ett utmärkt tillskott till Fotosidan!

Jag tänker mig en kritikpool. Jag utgår från att alla, inklusive mig själv, som lägger upp en bild som kandidat till Galleri FS följer poolens intentioner:

Välj ut en av dina allra allra bästa bilder. En sån bild som du känner verkligen är en riktig superbild och något utöver din vanliga prestationsnivå.

Då vore det kanske intressant att få lite kritik på varför bilden inte anses så bra som man själv tycker att den är. Numera får man ju inte motiveringarna som alla nejröstare är tvungna att välja mellan för att kunna rösta nej.

Tycker det låter som ett mycket bra förslag! Dels ur perspektivet kritik på enskilda bilder, men det skulle även kunna ge en intressant signal om just hur olika vi ser på "en riktig superbild".

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar