Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotofika Norrköping 4/10 14.00 Café Broadway

Produkter
(logga in för att koppla)

ulfaspen

Aktiv medlem
Hej alla Fotofika sugna i Norrköping m.o.

NU är det dags att kopiera Ellen fikat på Hornsgate puckeln! Jocke på Café Broadway är vidtalad och vi är välkomna att sitta och "jiddra" om foto på det antika caféet som han driver. Han har även gett ett litet löfte att vi så smånigom kan få disponera en vägg för bildvisning. Första tillfället har vi lagt på en söndag då det kanske är en bra dag att starta upp på. Får se hur det blir fortsättningsvis?
Det hela är tänkt att vara väldigt opretentiöst, bara enkelt och trevligt. Någon sade att vi kanske bara skulle ha en regel: Att inte ha någon regel.

Ta med en kamera, bild, bok, uppslag eller vad du vill?

Café Broadway, söndagen den 4 oktober, klockan 14.00 (de stänger 16.00), du köper själv, vad du önskar.


Välkomna ALLA som har det minsta fotointresse!

"Vi" ovan är: Anders Kratz, Anders Berlin och Ulf Aspeqvist
 

Bilagor

  • 032.jpg
    032.jpg
    17.4 KB · Visningar: 1,345
Låter trevligt men "tyvärr" så har jag dragit igång en träff samma dag på ett annat forum. Det blir väl fler gånger?
 
Jag ska definititvt försöka komma... låter kul att det händer ngt i Norrköping, staden där det så ofta kan vara så tyst om happenings och dyl utanför studentlivet....
 
Påminnelse.

Hejhej!

Ville bara påminna om söndagens begivenhet på fotohimmlen då det är Kanelbullens dag! Vad passar väl inte bättre än att trycka i sig en kanelbulle på Café Broadway kl. 14.00?

Välkommen till Bråddgatan 26 i Norrköping!
 

Bilagor

  • 047.jpg
    047.jpg
    28 KB · Visningar: 1,102
Trevligt!

Kanonidé! Vill komma men kan inte, är på Gotland. Hoppas hoppas det blir fler chanser! Måns H
 
Nedräkningen har börjat,..och Napoleonbakelsen är bokad och undanlagd,..
Se där är Jocke, him self.
 

Bilagor

  • 041.jpg
    041.jpg
    19.5 KB · Visningar: 915
Vill också passa på att tacka för en väldigt trevlig träff, två timmar förflöt snabbt!

Kanelbullen kan jag inte uttala mig om, men Broadways varma äppelpaj med vaniljsås var smarrig! :)

// Leif
 
Tack för trevligt sällskap!

Kanelbullar och annat gott slank ned, i Fototecken.

Det blev ju mycket över förväntan, hela sexton personer slöt upp, varav ett barn som är en blivande fotomänniska? Åsa hade rest hela vägen från Mjölby, någon från Finspong, men de flesta bodde nog i staden där de hade förevigat Strykjärnet kanske någon gång.

Nästa träff: Första söndagen i nästas, söndagen den 1 nov. kl. 14.00, samma plats.
 

Bilagor

  • Fotofika1.jpg
    Fotofika1.jpg
    22 KB · Visningar: 860
Ja, jag vill bara instämma och tacka för trevligt sällskap. Jag ska försöka dyka upp vid fler tillfällen.
/Karsten
 
Lyckat initiativ Ulf!

Två timmar som gick väldigt fort i trevligt sällskap. Kul att träffa hela gänget. Bidrar med en bild från "andra" sidan med Ulf fördjupad i bokstudier.
 

Bilagor

  • 4211-Broadwayfika.jpg
    4211-Broadwayfika.jpg
    36.2 KB · Visningar: 856
Trevligt initiativ!

Hej,

Jag tycker också att det var ett trevligt initiativ och kanske tittar förbi fler gånger när jag har vägarna förbi Norrköping.

Vänligen
Hannes Theander
 
Halvtids fika i Peking.

Zapp i Zyber!

Kan nog tänka mig en kopp kaffe nu på söndag den 18 oktober kl. 14.00 (i halvtid från den officiella tiden, den 1 nov. 14.00) på Café Broadway.

Ses?
 
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.