Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Trådlös utlösare till blixten

Produkter
(logga in för att koppla)

Filip Edin

Medlem
Tjena, jag blev sugen på en trådlös utlösare till blixten då jag vill ha ljuset från en annan vinkel. till problemet då, jag vet inte vart eller vad jag ska köpa har en nissin Di622.
Finns det någon som har några tipps skriv gärna!

Sök lite på EBAY så hittar du grejor som inte kostar dig skjortan eller byxorna. Modellen ovan är bara ett exempel. Sök och du skall finna något som passar dig och din plånbok.

Jag har handlat lite från kaffebrus.com och vet att deras cactus v4 funkar ypperligt! 16kanaler utifall att, samt inte dyrt: 550:- för sändare och mottagare. Dessutom kan du via syncsladd utlösa studioblixt tex(6,3mm) och man kan köpa lösa mottagare.
Samt att frakten är snabb! Det är min erfarenhet av det hela.
Ebay-grejerna är rätt populära, och det skulle vara kul att testa dom med.

Hittade denna gamla tråden.

För att ingen skall använda denna tråden som felaktig referens vill jag bara poängtera att cactus v4 INTE fungerar med nissinblixtar.
Har hittils inte hittat någon billigare remote flash trigger lösning som gör det.

Hittade denna gamla tråden.

För att ingen skall använda denna tråden som felaktig referens vill jag bara poängtera att cactus v4 INTE fungerar med nissinblixtar.
Har hittils inte hittat någon billigare remote flash trigger lösning som gör det.
Okej tack så mycket :) vet du någon som funkar med nissin blixtar??

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar